Mooie diverse serie Anne !, vooral je zonsopkomst is oogstrelend mooi.
Voor mij een jaar, waarin ik ook veel geleerd heb.
Een kapotte camera heb gehad en die 9 weken kwijt was.
En moest wennen aan een nieuwe camera.
Dit jaar een fotocursus bij de volksuniversiteit gedaan en hier veel van opgestoken over belichting.
Mijn toptien en ook de foto's, die mijzelf veel zeiden.
#1: ijspret op De Poel
#2: ijszeilen op het Oldamstermeer.
Indrukwekkend en erg van genoten.
#3: mijn macrolens en de eerste platen ermee.
#4: kruipertje, een grassoort langs het fietspad, waar ik iedere dag langs kom.
#5: Lente uitje D-Dig.
Een superleuk uitje.
#6: mijn 40d met de macrolens te water.
Moeten wennen aan een nieuwe camera.
Die ook weer fijne platen maakt.
Kaarsjes in de kerk.(Dom in Turku- Finland)
Geoefend met belichting.
#7: macro van een sprinkhaan in het Amsterdamse bos.
#8: architectuur KPMG.
Ben onlangs benaderd door een Duits bedrijf, die 7 foto's van dit gebouw in een intern verslag geplaatst heeft.
Ik kreeg op mijn weblog een berichtje en heb inmiddels gezien, hoe de foto's geplaatst zijn.
Het staat heel fraai, het voelt ietwat trots.
#9:Zonsopkomst in Oost- Groningen.
Speciaal voor Sophia, want het was super, dat moment bij Tusschenwegen.
#10: Een foto over armoede.
Alle diggers bedankt voor het geven van tips en het meedenken.
Laatst gewijzigd door anne; 6 december 2009 om 20:49
Mooie diverse serie Anne !, vooral je zonsopkomst is oogstrelend mooi.
Wat een mooie variatie laat je hier zien. Bij al deze foto's heb ik wel een vergelijk met eerder geplaatste foto's en ik kan alleen maar concluderen dat er groei in zit. Zo af en toe gaat het wat wisselend om vervolgens weer een groei spurt te maken die verstelt doet staan. Ik weet dat ik best wel pittig kan zijn in mijn beoordeling op jouw foto's en ook dat het van jouw kant wel eens slikken is. Maar je doet er wat mee en hoe.... Je eigen inzet en doorzettingsvermogen werpt zijn vruchten af. Inmiddels heb je al een hele verzameling beauty's op de plank staan en er gaat nog heel wat komen. Ga zo door in 2010. Dank voor je tomeloze inzet voor D-DIG![]()
Groet, Sophia
http://www.sophiamook.nl
eerlijke, opbouwende, constructieve kritiek mag best pittig zijn
Nikon D700 en D200. Objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm1.4; 105mmVR macro2.8 en de 70-200mm2.8VRII
De techniek ben je beter gaan beheersen, dat is m.i. wel de progressie. Meer in het detail gekropen, mooiere scherptediepte keuzes, compositie, betere belichting, allemaal aspecten waarin je nog verder gegroeid bent, dat valt gewoon erg op vind ik. Een heel mooi fotojaar (op het verlies van de camera na dan natuurlijk).
Wil je het forum helpen door supporter te worden ? -> Klik dan hier
Mijn bescheiden (en slecht onderhouden) blogje - klik
Wat een diversiteit en flexibiliteit heb jij. Je architectuur en natuurplaten zien er erg gaaf uit. De overige ook natuurlijk maar ik denk dat je hierin de meeste vooruitgang geboekt heb. Je laat een sterke serie zien hier. Mijn favo is #10. Daar zie je de inzet die je aan belichting heb gegeven in een erg mooi resultaat.
Bedankt voor je tomeloze inzet.
Er zijn veel dingen die ik heel knap van je vind Anne, waaronder je diversiteit ( thx Roland, net het woord dat ik zocht ) en je inzet/inspanningen m.b.t. je persoonlijke groei *en* het forum.
Je inzet is evident en dat resulteert in een duidelijke groei, gewoon doorgaan in 2010 dus !
( Evenals bij de andere "besten van 2009" is het heel moeilijk kiezen, dus daar begin ik ook maar niet aan)
"Photographic vision means seeing as opposed to merely looking.<...>
Vision reflects what the photographer truly thinks, feels and believes."
Joe Cornish geciteerd in het boek "Developing vision & style".
Dank voor jullie lovende woorden.
Zelf ben ik ook erg blij met deze platen.
Anne, een hele mooie diverse serie. Zelf heb ik niet zoveel met architectuur, maar je KPMG gebouwen zijn echt een 'landmark' in jouw 2009 overzicht. Ze zijn/waren echt mooi gemaakt, en een mooi compliment dat een bedrijf ze wil plaatsen. Deze staat met stip op 1 wat mij betreft in jouw serie.
Verder vind ik 4 en 10 gedeeld op nummer 2 komen. 10 heeft een lichte voorkeur omdat ik liever meer 'emotie' op een foto zie, en dat heeft deze.
Beste Anne,
Een hele mooie serie heb je hier neer gezet. Geweldig om te zien hoe je je kennis aan het uitbreiden bent. Ga zo door!
Dank voor alle reacties hier op het forum, het blijft leerzaam om te lezen.
| Als je alle gradaties hieronder kunt onderscheiden is je monitor qua helderheid en contrast correct ingesteld | ||||||||||||||||||||
| 0% | 5% | 10% | 15% | 20% | 25% | 30% | 35% | 40% | 45% | 50% | 55% | 60% | 65% | 70% | 75% | 80% | 85% | 90% | 95% | 100% |
Favorieten/bladwijzers