Los bericht bekijken

#46 (permalink)  
Oud 3 oktober 2009, 12:03
Arjen's schermafbeelding
Arjen Arjen is offline
Supporter
Rep kracht: 31
Reputatie: 3247
Arjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie

Leeftijd: 48
Bedankjes gegeven: 485
Is 408 x bedankt in 397 berichten
Foto's bewerken toegestaan: Ja
Re: Telezoomlens, Welke?????

Hallo Roland,

Gewoon even puur speculatief...dit zou mijn overweging zijn voor een "moon-shot":
- Grootst mogelijke lengte objectief (250 mm in dit geval)
- ISO: zo laag mogelijk (minste ruis)
- Sluitertijd: ik zou uitgaan van diafragma voorkeuze
- Diafragma: zo groot mogelijk (kleinste F-waarde); hoewel....een wat kleiner diafragma kan een wat scherper beeld opleveren; is afhankelijk van het objectief...check de specificatiegrafiek om optimale 'range' te vinden voor jouw objectief.
Sluitertijd laten bepalen door diafragma-voorkeuze; of ISO toch wat verhogen bij te lange sluitertijd (> 30 sec.)
- Statief
- Spiegel opklappen
- Draadontspanner

Vandaar dat ik me wat verbaasde over de EXIF.
ISO 400....waarom zo hoog.
Sluitertijd: 1/200...interesseert me in dit geval echt niet..al was het 5 seconden
Hoewel....er is natuurlijk te berekenen (boogsnelheid maan, verstrooiingscirkel, etc) wat de sluitertijd grens is voor bewegingsonscherpte.
Diafragma: F9....nou oké bij nader inzien kan daar inderdaad nog over gediscusserd worden ivm optimale scherptegebied objectief.
De opmerking "Zonder flits" vond ik zeker humor...

Groetjes, Arjen

Laatst gewijzigd door Arjen; 3 oktober 2009 om 12:42.
Met citaat reageren