![]() |
D-DIG.NL - Fotoforum voor Fotografie - Nieuws op fotografiegebied, de digitale camera en fotografie. |
Hèt trefpunt voor alles over digitale fotografie op internet... En meer! |
|
|
|||||||
| Registreer | Profiel-fotoalbums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
"Hoi, Ik heb thuis twee computers staan (nog een oud beessie van jaaaaren terug en een iets jonger exemplaar die denk ik bijna 5 jaar oud is) en op de ene kan ik nog wel mijn foto's van de Jura zien (geplaatst op 2 juli) en op de andere (de ..."
![]() |
| LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
|
||||
|
foto's weg, maar niet overal...
Hoi,
Ik heb thuis twee computers staan (nog een oud beessie van jaaaaren terug en een iets jonger exemplaar die denk ik bijna 5 jaar oud is) en op de ene kan ik nog wel mijn foto's van de Jura zien (geplaatst op 2 juli) en op de andere (de oudste) niet. Zien jullie de foto's wel? Vind het vreemd dat ze op de ene computer wel te zien zijn en op de andere niet... Op allebei is IE 8 geďnstalleerd en windows xp (voor het geval dat dat iets uitmaakt).
||||
|
Re: foto's weg, maar niet overal...
Dat heeft met je browser cache te maken. Je browser slaat afbeeldingen en dergelijke op je PC op, zodat ze bij de volgende keer raadplegen van dezelfde website veel sneller beschikbaar zijn.
Als je de browsercache van beide browser leegt, zal het resultaat hetzelfde zijn. Google heeft ook zoiets, wat een stapje verder gaat: de Google Cache.
|
HOi Robert,
Dank je voor je antwoord, maar aangezien ik redelijk digiblond ben, snap ik er niks van. Waar kan ik dat vinden en hoe doe ik dat? Ik heb net bij internetopties de browsegeschiedenis verwijderd, maar de foto's zijn nog niet te zien en ook de nieuw geplaatste kan ik op deze computer niet zien. Ook niet na vernieuwen. Kun je in simpele-zielen-nederlands uitleggen wat ik moet doen?
|
Let wel: het is precies verkeerdom geredeneerd. Je foto zijn *niet* zichtbaar. Het feit dat die ene browser je foto's nog wel laat zien is -vermoed ik- omdat deze in je browser cache nog wel voorkomen. Als je de browser cache (de tijdelijke internet bestanden) op die browser leeg maakt zal je zien dat je foto's niet meer te zien zijn.
Hoe je dat doet hangt er van af wat voor browser je gebruikt. Als je Internet Explorer 8 gebruik (7 is hetzelfde volgens mij), moet je in het menu "Tools" kiezen voor "Internet options". Dan komt een schermpje, waarin je links boven het tabje General aanklikt (die is vermoedelijk al zichtbaar als het scherm opent). Klik dan op de knop "Delete..." in het midden van dat scherm, bij "Browsing history". Er verschijnt opnieuw een schermpje (het is microsoft he......), in dat schermpje plaats je een vinkje bij "Temporary Internet files". Bij de overige opties kan je de vinkjes uitzetten. Als je de nederlandse versie van Internet Explorer hebt heet het allemaal anders natuurlijk... En ook als je een andere browser gebruikt (FireFox bijvoorbeeld) dan zitten deze opties op een andere plek. Ik ga er voor het gemak even van uit dat je Internet Explorer gebruikt. Als je het weblog opent en Ctrl-F5 indrukt (tegelijkertijd), zou het probleem ook al verholpen kunnen zijn. Lees ook nog even dit topic: ik kan in principe uit een backup vna 6 juli de foto's en gallery's terugzetten, tenzij je zelf de berichten e.d. hebt aangepast of gewijzigd. Dit klopt dus.
| Labels |
| Geen |
| Discussietools | |
| Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Foto's niet zichtbaar | Roland | Service balie | 9 | 24 januari 2009 15:19 |
| Foto's in een aantal gevallen niet meer beschikbaar | Robert Zijl | Infobalie | 1 | 8 januari 2008 20:53 |
| RAW foto's niet te openen | Maartje | Wie helpt mij | 2 | 26 juni 2007 00:01 |
| Niet 1 of 2, maar veel... | FotoEye | Flora en Paddestoelen | 10 | 20 maart 2007 12:54 |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |