Nachtfotografie, ja, dat is inderdaad een hele leuke. Toch iets aparts om in het donker te fotograferen. Heel leuk. Een winteruitje zeg maar. Eh, nu je het toch meldt, ik geloof dat er ergens een tutorial staat over het organiseren van uitjes![]()
"Ik zag op een ander forum dat ze een nacht-uitje aan het organiseren zijn. Wat een leuk idee dacht ik meteen! Zou daar hier misschien interesse voor zijn? Zeker in de herfst of wintermaanden hoef je niet eens zo gek laat op pad te gaan, dan is het toch vroeg ..."
Ik zag op een ander forum dat ze een nacht-uitje aan het organiseren zijn. Wat een leuk idee dacht ik meteen! Zou daar hier misschien interesse voor zijn? Zeker in de herfst of wintermaanden hoef je niet eens zo gek laat op pad te gaan, dan is het toch vroeg donker.
make plans and than change them all!
Nachtfotografie, ja, dat is inderdaad een hele leuke. Toch iets aparts om in het donker te fotograferen. Heel leuk. Een winteruitje zeg maar. Eh, nu je het toch meldt, ik geloof dat er ergens een tutorial staat over het organiseren van uitjes![]()
Daar ben ik veel te ongeorganiseerd voorOorspronkelijk geplaatst door DDIG
noem dit maar een interessepeiling
![]()
Nachtfotografie doe je het best in de schemering...
Echt 100% donker is het bijna nooit toch? Er is altijd wel stadslicht, strooilicht, maanlicht. Als je de sluiter secondenlang open laat staan geeft alles licht bijna. Maar het sfeertje bij 'bijna donker' is wel erg mooi. Zouden we iets mee moeten doen t.z.t.![]()
Wil je het forum helpen door supporter te worden ? -> Klik dan hier <-
In no-time je eigen website online ? -> klik hier <-
Mijn bescheiden blogje -> klik <-
En dan in bijvoorbeeld de haven van Rotterdam of in een industriegebied misschien?
Dag,
Krijg je foto's zoals onderstaande. Genomen vanaf een (varende) boot met Fuji S9500.
1. Amsterdam bij Nacht (september 2006 ca, 01.00 u) Juist de beweging in de foto geeft een aparte sfeer.....
2. Rotterdam bij Avond (Maasvlakte, vlak bij overslagbedrijf om ca. 22.00 u)
Groet, HansN
Van jongsaf mag ik kijken. Tijdens mijn leven mag ik leren zien!
Pentax K10D met 18-55mm - Sigma 70-300mm - Sigma 50mm Macro - Sigma 10-20mm
Ik heb een speciale filter uit Groot-Brittannië laten overkomen, een zogeheten NoNaD-filter, die natriumlicht wegfiltert. Is handig als je op bijvoorbeeld 1 of 2 seconden architectuur fotografeert; deze winter ga ik daar zeker eens mee aan de slag.![]()
000
Leeft dit idee van een avonduitje nog steeds? Ik bedoel maar het is weer vroeg schemerig en donker. Leuk idee. Rotterdam, een industriegebied of bij de hoogovens in Velzen is het ook een spectaculair gezicht 's avonds.
Favorieten/bladwijzers