Dagje stoeien met studioflitset

Dit is de discussie "Dagje stoeien met studioflitset" in het forum Diggers-uitjes algemeen, onderdeel van Diggers on tour op D-DIG.NL

"Beste medeformers, Hierbij bied ik aan om een dagje met een studioset te kunnen stoeien. Indien belangstelling. Laat het even weten dan ga ik wat organiseren. Idee gaat uit naar een hele dag. Zodat er genoeg ruimte en tijd is om ideeen uit te werken. Indicatie kosten: ca . 40 ..."

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
    peter46's schermafbeelding
    peter46 is offline Digger
    Reputatiekracht: 8
    Reputatie: 345
    peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven
    Leeftijd
    53
    Afbeeldingen
    16
    Thanks!
    0
    Is 1 x bedankt in 1 bericht
    Rep kracht
    8

Dagje stoeien met studioflitset

Beste medeformers,

Hierbij bied ik aan om een dagje met een studioset te kunnen stoeien.
    Indien belangstelling. Laat het even weten dan ga ik wat organiseren.

Idee gaat uit naar een hele dag. Zodat er genoeg ruimte en tijd is om ideeen uit te werken.

Indicatie kosten: ca. 40 euro (afhankelijk van aantal deelnemers).
    Groet
    Peter

EdB's schermafbeelding
    EdB
    EdB is offline Digger
    Reputatiekracht: 5
    Reputatie: 215
    EdB begint een goede reputatie op te bouwen EdB begint een goede reputatie op te bouwen EdB begint een goede reputatie op te bouwen
    Leeftijd
    46
    Thanks!
    18
    Is 8 x bedankt in 8 berichten
    Rep kracht
    5

Re: Dagje stoeien met studioflitset

Gaaf initiatief! Afhankelijk van de dag heb ik wel interesse.....

Groetjes
    Ed
    ..... kritieken worden adviezen wanneer zij onderbouwd zijn .....

peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven peter46 is hard op weg een goede reputatie te verwerven
    Leeftijd
    53
    Afbeeldingen
    16
    Thanks!
    0
    Rep kracht
    8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdB Bekijk bericht
    Gaaf initiatief! Afhankelijk van de dag heb ik wel interesse.....

Groetjes
    Ed
    Ed het loopt geen storm zo te zien.
    Maar afhankelijk waar jij vandaan moet komen kunnen wij alsnog gewoon een keer een dagje plannen.
    Als er dan nog andere zijn die willen aansluiten kunnen we dat altijd bekijken natuurlijk.

Groet
    Peter

EdB's schermafbeelding
    EdB
    EdB is offline Digger
    Reputatiekracht: 5
    Reputatie: 215
    EdB begint een goede reputatie op te bouwen EdB begint een goede reputatie op te bouwen EdB begint een goede reputatie op te bouwen
    Leeftijd
    46
    Thanks!
    18
    Is 8 x bedankt in 8 berichten
    Rep kracht
    5

Hallo Peter, ik woon in Hoofddorp, dus niet zo ver van Alphen.
    Is wel erg stil rond dit topic...... niemand zin om eens te stoeien met studio verlichting? Of is Alphen te ver uit de richting voor de meesten?

Groetjes

Ed
    ..... kritieken worden adviezen wanneer zij onderbouwd zijn .....

Leeftijd
    53
    Afbeeldingen
    16
    Thanks!
    0
    Rep kracht
    8

Hier heeft duidelijk niemand trek in

Robert Zijl's schermafbeelding
    Robert Zijl is offline Global Moderator
    Reputatiekracht: 41
    Reputatie: 3776
    Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Afbeeldingen
    109
    Weblogartikelen
    11
    Thanks!
    147
    Is 369 x bedankt in 358 berichten
    Rep kracht
    41

Tja. Da's spijtig Peter. Je zou zeggen dat het een buitenkansje is, het is niet duur iig.
    Wil je het forum helpen door supporter te worden ? -> Klik dan hier <-
    In no-time je eigen website online ? -> klik hier <-
    Mijn bescheiden blogje -> klik <-

Leeftijd
    53
    Afbeeldingen
    16
    Thanks!
    0
    Rep kracht
    8

Robert,

Mijn idee was dat je op deze wijze eens een hele dag met die lampjes kon stoeien (voor diegene die dat nog niet hebben kunnen doen).

Dus niet direct een omlijnde workshop met alle toeters en bellen.
    De kosten die ik hierbij heb genoemd zijn puur voor de huur van een ruimte en mogelijk een broodje + koffie/thee.

Maar misschien is er juist meer belangstelling voor een echte workshop.
    Alleen zal dat dan op een hoger bedrag gaan uitkomen als je dit met enige extra waarde wilt doen.

MissMouse's schermafbeelding
    MissMouse is offline Digger
    Reputatiekracht: 12
    Reputatie: 811
    MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie
    Leeftijd
    28
    Afbeeldingen
    5
    Thanks!
    42
    Is 74 x bedankt in 74 berichten
    Rep kracht
    12

Ik zal je eerlijk zeggen: het is mij te duur.
    Voor 'een beetje stoeien' vind ik 40 euro te duur. Vooral omdat ik er totaal geen ervaring mee heb.
    Ik betaal dan liever iets meer (zeg 50 tot 60 euro) en krijg een uitgebreide workshop erbij, zodat ik ook echt weet wat ik doe, dan dat ik maar wat aanklooi en 40 euro kwijt ben. Terwijl ik misschien met eerst een workshopje veel beter ter werk was gegaan.

Afstand speelt wel een beetje mee, maar dat is nog wel te overzien.
    Iemand die niets probeert, is iemand die niets leert

Leeftijd
    53
    Afbeeldingen
    16
    Thanks!
    0
    Rep kracht
    8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MissMouse Bekijk bericht
    Ik zal je eerlijk zeggen: het is mij te duur.
    Voor 'een beetje stoeien' vind ik 40 euro te duur. Vooral omdat ik er totaal geen ervaring mee heb.
    Ik betaal dan liever iets meer (zeg 50 tot 60 euro) en krijg een uitgebreide workshop erbij, zodat ik ook echt weet wat ik doe, dan dat ik maar wat aanklooi en 40 euro kwijt ben. Terwijl ik misschien met eerst een workshopje veel beter ter werk was gegaan.

Afstand speelt wel een beetje mee, maar dat is nog wel te overzien.

Missmouse,

Een zeer begrijpelijke reden om het NIET te doen.

Natuurlijk had ik je altijd behulpzaam willen zijn om de basis technieken van het verlichten met de lampjes bij te brengen.

Dus dat aanklooien (zoals jij het nu noemt) had een wat gerichter aanklooien kunnen zijn.

Wil je echt een dag degelijk onderwijs met een stuk praktijk (lees kleine groep) zal je helaas dieper in de geldbuidel moeten tasten.

Wel heb ik de mening dat een dagje stoeien met de lampen (met een beetje hulp) wel een hele goede (en niet dure) opstap is om te bekijken of een uitgebreide workshop en/of opleiding studiofotografie wat voor je zou zijn.

Maar ik meen mij te herrinneren dat jij al eens zo een dergelijke stoeidag achter de rug hebt.

Dus in het specifieke geval van jouw zou dit kunnen inhouden:

1. Zo een dagje stoeien gebruiken om e.e.a. weer eens op te halen en verder uit te proberen (met hulp).

2. Echt de keuze gaan maken voor een serieuze workshop / opleiding. Maar laat die workshops van
    ca.60,00 euro links liggen. Die gaan je echt niet veel meer brengen dan een dagje stoeien met de lampjes.

MissMouse's schermafbeelding
    MissMouse is offline Digger
    Reputatiekracht: 12
    Reputatie: 811
    MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie MissMouse heeft een goede reputatie
    Leeftijd
    28
    Afbeeldingen
    5
    Thanks!
    42
    Is 74 x bedankt in 74 berichten
    Rep kracht
    12

Op de plaatselijke fotoclub hebben we inderdaad 'iets' met macro en lampjes gedaan. Die lampjes waren niet meer dan 3 grote stukken piepschuim en 5 bureaulampjes (met daglichtlampen) eraanvast. Het werkte uitstekend, maar ik denk dat een echte studioset wel wat meer inhoudt. En daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

En tuurlijk had ik ook wel verwacht dat je te hulp zou kunnen en willen schieten. Zo bedoelde ik het ook niet. Maar voor 40 euro was ik liever iets verder gegaan dan alleen de basis. Maar misschien verkijk ik me wel enorm op de prijs (waarschijnlijk wel).
    Het is inderdaad een mooie manier om te kijken of een opleiding oid wat is.
    Iemand die niets probeert, is iemand die niets leert

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Foto dagje
    By €dyb in forum Diggers-uitjes algemeen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 juni 2008, 21:14

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten