![]() |
D-DIG.NL - Fotoforum voor Fotografie - Nieuws op fotografiegebied, de digitale camera en fotografie. |
|
|
|||||||
| Registreer | Profiel-fotoalbums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
"Dit is het originele formaat, ik heb er nog even aan getwijfeld om te croppen maar vind ik ook weer jammer van de omgeving...."
![]() |
| LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
||||
|
roodborstje
Dit is het originele formaat, ik heb er nog even aan getwijfeld om te croppen maar vind ik ook weer jammer van de omgeving.
Groet, Sophia http://www.sophiamook.nl eerlijke, opbouwende, constructieve kritiek mag best pittig zijn ![]() Nikon D200 en D50. objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm; 105mmVR macro; 18-70mm en 70-300mm |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien (en zeker niet op deze plek). Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
|
||||
|
Re: roodborstje
Daar kan ik me iets bij voorstellen Sophia, maar voor mijn gevoel wordt hij wel rustiger en duidelijker als je 'm op portretformaat zou croppen, nu valt het beessie bijna niet op :-)
Mooi moment trouwens :-) Groetjes, Margo
"Photographic vision means seeing as opposed to merely looking.<...> Vision reflects what the photographer truly thinks, feels and believes." Joe Cornish geciteerd in het boek "Developing vision & style". |
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Visuweel voor deze bijdrage: | ||
sophia ( 9 maart 2010) | ||
|
||||
|
Toch niet weer vannuit je huiskamer hè. Dan wordt ik echt jaloers.
![]() Fijne plaat Sophia. Volgens mij heb je daar beneden iets te eten neer gelegd. Hij/zij ziet iets liggen. Ik zou overigens ook voor een cropje gaan. Boven en rechts zo'n 2 á 2,5 cm eraf. Net iets rustiger. Ben benieuw wat je zelf, heel misschien, eventueel, als het dan echt moet, zou croppen.
Groet, Roland Laatst gewijzigd door Roland; 8 maart 2010 om 23:53. Reden: typo |
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Roland voor deze bijdrage: | ||
|
||||
|
Croppen zou ik niet doen; niet nodig. Compositie is mooi genoeg.
Vind de foto wel erg (te) licht!! Creatief doordrukken/tegenhouden kan geen kwaad voor dit (mooie) beeld. |
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Arjan voor deze bijdrage: | ||
|
||||
|
Voor mij is deze foto wat te druk. Hij is heel mooi naturel en de vogel is in een hele mooie houding in zijn natuurlijke omgeving maar de takken (rechts) leiden mij een beetje van de vogel af.
|
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen @Jets voor deze bijdrage: | ||
|
||||
|
Niet croppen, de drukke omgeving voegt zeker wat toe; je ziet z'n leefomgeving en hij staat er zelf los van.
Mooie plaat!
|
||||
|
Nee, lekker zo laten.
Het fijne vogeltje staat fraai bij deze lichte achtergrond. Zelfs nog wat bokeh gevangen. Mooi hoor.
|
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen anne voor deze bijdrage: | ||
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen tones voor deze bijdrage: | ||
|
||||
|
Dank voor alle reacties. De bokeh, het aanwezige licht en de sfeer lieten mij mijn camera pakken. Even ervoor had er ook al een eekhoorn gezeten dus ik had mijn camera in de aanslag. Ik heb nog een paar keer naar de grote versie gekeken en ik vind hem mooi zoals hij is. Leuk en interessant alle reacties en voorkeuren te lezen. Dank
Groet, Sophia http://www.sophiamook.nl eerlijke, opbouwende, constructieve kritiek mag best pittig zijn ![]() Nikon D200 en D50. objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm; 105mmVR macro; 18-70mm en 70-300mm |
|
||||
|
Het heeft inderdaad wel wat; in dat heldere licht.
En mijn stem heb je hoor, door de omgeving niet weg te willen knippen ![]() Ik twijfel alleen een betje over het roodborstje zelf. Een klein beetje 'doordrukken' zou het beestje wat meer contrast kunnen geven (iets naar voren laten komen uit zijn omgeving). Maar die lichte omgeving vind ik op de een of andere manier ook wel prettig ogen (maar ik geniet de laatste dagen sowieso al heel erg van het heldere zonnetje....lijkt wel meer dan in voorgaande jaren) Groetjes, Arjen
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Roodborstje | FotoEye | Fauna | 11 | 13 maart 2007 13:52 |
| Roodborstje in het Buurserzand | Jerry | Fauna | 8 | 3 maart 2007 08:21 |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |