![]() |
D-DIG.NL - Fotoforum voor Fotografie - Nieuws op fotografiegebied, de digitale camera en fotografie. |
|
|
|||||||
| Registreer | Profiel-fotoalbums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
"Hier dan mijn plaatjes.. ik ben er nog niet mee klaar maar wilde er toch even snel een paar plaatsen. Het verschil tussen Met en Zonder polarfilter is toch wel heel opmerkelijk. Hier zonder en zelf onderbelicht. 1. Met 2. De luchtkleur vind ik persoonlijk mindermooi.. maar het gebouw weer ..."
![]() |
| LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Papendorp by Jet
Hier dan mijn plaatjes.. ik ben er nog niet mee klaar maar wilde er toch even snel een paar plaatsen.
Het verschil tussen Met en Zonder polarfilter is toch wel heel opmerkelijk. Hier zonder en zelf onderbelicht. 1. ![]() Met 2. ![]() De luchtkleur vind ik persoonlijk mindermooi.. maar het gebouw weer zo veel mooier. Verder nog: 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7.
Laatst gewijzigd door @Jets; 8 maart 2010 om 19:30. |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien (en zeker niet op deze plek). Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
|
||||
|
Re: Papendorp
Yeah! Fraai je best gedaan! Dat vliegtuig op 7 en die tak op 6. Smullen hoor.
|
||||
|
Re: Papendorp by Jet
Mooie platen, Jet.
De Cope is toch een heel fraai gebouw. En je hebt er mooie platen van gemaakt.
|
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen anne voor deze bijdrage: | ||
@Jets ( 8 maart 2010) | ||
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen tones voor deze bijdrage: | ||
|
||||
|
Wat een mooie foto's heb je gemaakt Jet.
![]() Fraaie compo's met mooie standpunten. 2, 3, 6 en 7 errug smakelijk. Je hebt een redelijke diversiteit aan lucht kleuren door het wel of niet gebuik van je pola. Interessant om te zien. Vraagje: Ik zie veschillende soorten "Light source" instellingen in de EXIF. Wat is dat? Je witbalans staat op manueel. Heeft dat ermee te maken?
|
||||
|
Geen idee wat het betekend...
Van of over welke foto gaat het.. dan kan ik even in mijn eigen exif kijken wat je bedoeld. Alle foto's zijn op de M stand gemaakt dus manueel belicht. (dacht ik zo uit mijn hoofd). De camera staat bij mij eigenlijk vrijwel standaard op spotmeting. Witbalans was een foutje in het begin.. die stond nog op TL verlichting van de dag ervoor maar daar kwam ik vrij snel achter... daarna heb ik hem op bewolkt gezet. maar lightsource??? - klinkt als lichtbron - daarmee zou het de M stand kunnen zijn. |
|
||||
|
|
|
||||
|
Zo, lekker bezig geweest Jet ! En leuk je weer gezien te hebben :-)
Kvind ze allemaal lekker, eigenlijk, maar 5 en 7 springen er gewoon uit :-) Nr. 8 is een van die foto's die je op je hurken geschoten hebt he ? Hoezo vaste hand... doe het je niet na :P Trouwens, ik heb bij thuiskomst direct de laptop gepakt en een Sigma 10-20 besteld bij Konijn, hij komt morgen Mijn hartelijke dank voor het uitproberen ! Groetjes, Margo
"Photographic vision means seeing as opposed to merely looking.<...> Vision reflects what the photographer truly thinks, feels and believes." Joe Cornish geciteerd in het boek "Developing vision & style". |
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Visuweel voor deze bijdrage: | ||
|
||||
|
Mooie serie.
Heb heb persoonlijke voorkeur voor 3 en 5 Die verdelinging vlakken bij 4 vind ik aanspreken maar hetstuk aan de rechterkant vind ik tegelijk ook minder interessant. Takje in 6 valt een beetje buiten de strakke serie. Dat gebouw op dea chtergrond out of focus vind ik er super uitzien. Op vallend is ook dat de platen nu bol zijn ipv hol. |
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Dave voor deze bijdrage: | ||
|
||||
|
Hoi Jet,
Die #8 is nog een heerlijke aanvulling zeg. Mooi die reflectie in dat z..knatte gras op de voorgrond. Jullie hebben hier vast natte voeten aan overgehouden. Alle foto's zie ik op "Manuel Exposure" en "Manual White Balance" Licht Source foto #1, #3, #4 en #5 staan op "Cool With fluorescent (W 3900 – 4500K)" Bij de overige op light source "Cloudy Weather" Is dit dan een bepaalde voorkeurskeuze van je witbalans? Juist bij foto #1, #3, #4 en #5 vind ik het gele van het gebouw wat meer op goud gaan lijken maar wel wat minder intens. Het gaat er voor mij even niet om wat ik mooier vind maar ik vind het wel interessant hoe je het hebt bereikt.
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [beoordeling] Papendorp | tones | Fotobeoordeling Architectuur / Industriële vormgeving | 8 | 10 maart 2010 10:32 |
| [expositie] Papendorp revisited | Jos Kerssen | Fotobeoordeling Architectuur / Industriële vormgeving | 21 | 10 maart 2010 10:28 |
| [provincieproject] Utrecht - Papendorp | Roland | Fotobeoordeling Architectuur / Industriële vormgeving | 12 | 22 september 2009 12:23 |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |