![]() |
D-DIG.NL - Fotoforum voor Fotografie - Nieuws op fotografiegebied, de digitale camera en fotografie. |
|
|
|||||||
| Registreer | Profiel-fotoalbums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
"... liep het uitje naar Professional Imaging uit op effe schieten in Papendorp :-) Was ik wel blij mee want ik had de eerste keer gemist. Ik heb nog niet heel intensief op de geheugenkaart gespiekt, maar deze is er al wel uitgerold. Istwa ? Margo..."
![]() |
| LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
||||
|
By surprise...
... liep het uitje naar Professional Imaging uit op effe schieten in Papendorp :-) Was ik wel blij mee want ik had de eerste keer gemist.
Ik heb nog niet heel intensief op de geheugenkaart gespiekt, maar deze is er al wel uitgerold. Istwa ? ![]() Margo
"Photographic vision means seeing as opposed to merely looking.<...> Vision reflects what the photographer truly thinks, feels and believes." Joe Cornish geciteerd in het boek "Developing vision & style". |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien (en zeker niet op deze plek). Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
|
||||
|
Re: By surprise...
Dit is een plaat waar ik fff wat langer naar heb zitten kijken.
Een apart effect in deze foto door het lijnen spel. De aandacht wordt niet afgeleid door hevige kleuren waardoor je goed op de structuur en lijnen gaat letten. Ik zou zelfs nog overwegen om de rechterzijde met de burn tool een beetje te bewerken zodat de schaduwzijde wat versterkt wordt. Goed gezien en mooi gedaan Margo!
|
Mooi.. en in z-w weer heel wat anders dan de kleurenversie. Wat Roland zegt.. je gaat meer naar de structuur kijken. Maar... dat mag wel wat benadrukt worden denk ik.
Ik heb hem even gepakt en wat meer contrast gegeven en de middentonen wat donkerder gemaakt... Dat vond ik persoonlijk een verbetering. Is deze met de groothoek gemaakt? |
|
||||
|
De omzetting naar zwart/ wit is apart, wel heel mooi gedaan.
De lijnen en de structuren van het gebouw komen goed over. Fraaie plaat.
|
|
||||
|
Lekker strak, fijne lijnen.
Structuur mag idd wat meer benadrukt worden. Aparte weergave, je zou juist een kleurrijke foto verwachten, maar dan is zwart/wit lekker eigenwijs!
|
so hé, wat een mooi zilver bouwwerk
Groet, Sophia http://www.sophiamook.nl eerlijke, opbouwende, constructieve kritiek mag best pittig zijn ![]() Nikon D200 en D50. objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm; 105mmVR macro; 18-70mm en 70-300mm |
|
||||
|
Zoals gezegd is z/w hier absoluut onverwacht en mede daardoor juist lekker.
[Zeurmodus]Ik neem aan dat je hem hebt rechtgetrokken? Door de ronding van de raampjes die naar beneden lopen begint ie nu rechtsonder wat te wringen voor mijn gevoel.[/Zeurmodus]
|
Dank voor jullie reacties :-)
@ Jos : je hebt voor ongeveer 3 pixels gelijk, hij is net niet helemaal recht. En leuk te lezen dat ik kon verrassen door m'n keuze :-) @ Ingrid : eigenwijs is m'n tweede naam :P @ Jet : je bent dus niet de enige die vindt dat er wat meer burn in mag zitten, ik zal het eens uitproberen :-) Deze is met mijn 18-70 gemaakt geloof ik.
"Photographic vision means seeing as opposed to merely looking.<...> Vision reflects what the photographer truly thinks, feels and believes." Joe Cornish geciteerd in het boek "Developing vision & style". |
|
||||
|
In ieder geval op 70mm geschoten.