trouwfoto's

Dit is de discussie "trouwfoto's" in het forum Fotobeoordeling Mensen, onderdeel van Photozone op D-DIG.NL

"Hier een aantal foto's uit mijn tweede trouwreportage. Hoor heel graag de kritieken en wat beter had gekund. 1) 2) 3) 4) Zoals ik al zei, het was mijn tweede X. Het bruidspaar wilde absoluut niet poseren. Alles moest zo "spontaan" mogelijk lijken. Bang ben ik voor de kritieken "overbelicht" ..."

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
    Ingeborg's schermafbeelding
    Ingeborg is offline Junior Digger
    Reputatiekracht: 1
    Reputatie: 149
    Ingeborg begint een goede reputatie op te bouwen Ingeborg begint een goede reputatie op te bouwen
    Leeftijd
    32
    Thanks!
    3
    Is 9 x bedankt in 6 berichten
    Rep kracht
    1

trouwfoto's

Hier een aantal foto's uit mijn tweede trouwreportage. Hoor heel graag de kritieken en wat beter had gekund.
    1)

2)

3)

4)

Zoals ik al zei, het was mijn tweede X. Het bruidspaar wilde absoluut niet poseren. Alles moest zo "spontaan" mogelijk lijken. Bang ben ik voor de kritieken "overbelicht" op de jurk, maar dit is toch echt mijn smaak/stijl. Ik heb ze in RAW, kan nog correcties aanbrengen, maar weet niet of ik het zelf dan nog mooi vindt.

Wat vinden jullie?

Provorm's schermafbeelding
    Provorm is offline Digger
    Reputatiekracht: 8
    Reputatie: 723
    Provorm heeft een goede reputatie Provorm heeft een goede reputatie Provorm heeft een goede reputatie Provorm heeft een goede reputatie Provorm heeft een goede reputatie Provorm heeft een goede reputatie Provorm heeft een goede reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    26
    Thanks!
    5
    Is 78 x bedankt in 76 berichten
    Rep kracht
    8

Re: trouwfoto's

Mooi plaatjes Ingeborg. Verschuil je niet te veel achter "zo spontaan mogelijk" Ik ga je toch zeggen dat de mevrouw op de achtergrond er inderdaad "spontaan" op staat. Maar vind je het heel erg dat dat nou net effe te spontaan is? Of er hadden dan nog wat mensen spontaan op de achtergrond moeten lopen. Daarnaast zijn je andere spontane beelden super mooi!

Groet,

Johan.
    NIKON D700 | NIKKOR 14-24 f/2.8G | NIKKOR 24-70 f/2.8G

anne's schermafbeelding
    anne is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 58
    Reputatie: 6400
    anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Afbeeldingen
    103
    Weblogartikelen
    6
    Thanks!
    1.018
    Is 1.114 x bedankt in 1.103 berichten
    Rep kracht
    58

Je eerste foto zie ik niet meer, dus ik beperk me tot de andere drie.
    Foto 2 en 3 komen natuurlijk en spontaan over.
    Ik vind ze mooi.
    Ik denk, dat het bruidspaar er ook heel blij mee zijn.
    De vierde foto is mooi, maar de mevrouw erachter had er wat mij betreft niet op de plaat er bij hoeven zijn.
    Spannend hoor om foto's van een bruiloft te maken.
    Knap gedaan.

Ingeborg begint een goede reputatie op te bouwen Ingeborg begint een goede reputatie op te bouwen
    Leeftijd
    32
    Thanks!
    3
    Rep kracht
    1

gek...flickr heeft storing, daarom zijn m'n foto's weg.

Bedankt voor jullie reacties. Blij te lezen dat de jurk niet " te" overbelicht is.

Die dame op de achtergrond is de beste vriendin van de bruid. Ze zat mij niet in de weg, een onbekende wel. Grappig dat jullie er zo over denken.

Het was natuurlijk wel een beetje geposeerd, maar ze wilden niet recht in de camera kijken.

sophia's schermafbeelding
    sophia is offline Global Moderator
    Reputatiekracht: 67
    Reputatie: 6329
    sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Afbeeldingen
    42
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    1.394
    Is 929 x bedankt in 925 berichten
    Rep kracht
    67

Ha Ingeborg, ik zie je eigen prachtige trouwfoto nog zo voor me, zeker ook al weer even geleden.

Fraaie platen zet je hier neer. Fijne z/w omzetting ook. Ik heb eigenlijk maar een paar kleine puntjes; bij #2 zou ik dat groene dingetje rechts onder weggepoetst hebben; vraagt wat aandacht. En bij #4 zou ik de dame achter de bruid wat onscherper willen zien. Prachtige bruid trouwens met een fraaie speelse pose.
    Groet, Sophia
    http://www.sophiamook.nl
    eerlijke, opbouwende, constructieve kritiek mag best pittig zijn

Nikon D200 en D50. objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm; 105mmVR macro; 18-70mm en 70-300mm

Roland's schermafbeelding
    Roland is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 48
    Reputatie: 6018
    Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    299
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    972
    Is 1.082 x bedankt in 1.078 berichten
    Rep kracht
    48

Dat lijkt me erg spannend, zo'n reportage voor de 2e keer.
    Wat mijn andacht heeft is, dat je Z/W platen naar mijn idee mooiere wit nuances hebben dan de kleur platen.
    Net of er meer fijne details zichtbaar zijn. (plooitjes, ketting)
    Is denk ik ook wel smaakgevoelig.
    Erg mooie serie laat je hier zien.
    Groet, Roland

Leeftijd
    32
    Thanks!
    3
    Rep kracht
    1

@Sophia.......wordt alweer 2 jaar........Maar idd. dat had Lillymay mooi gedaan. Dat groene dingetje had ik idd. ook gezien, maar ben altijd nog huiverig met dingen wegpoetsen, durf dat niet zo goed, ben altijd bang dat het op de afdruk zichtbaar is.

@Roland, misschien heb je gelijk vwb. de details, ik zou het iets subtieler kunnen doen. De jurk was echt spierwit, geen ivoor of iets dergelijks, dan is het toch al snel " te wit"

Dank allen......spannend is het wel, maar als je het bijna gratis doet heb je mooi de kans om te oefenen en voelt bij minder resultaat niemand zich achteraf bekocht. Ik heb ze uiteraard gewaarschuwd

Marcellus's schermafbeelding
    Marcellus is offline Junior Digger
    Reputatie: 67
    Marcellus moet nog een reputatie opbouwen
    Thanks!
    1
    Is 0 x bedankt in 0 berichten
    Rep kracht
    1

Standaard reactie van bruidspaar, we willen niet te geposeerde foto's, reactie van mij, je ontkomt niet aan een beetje poseren. Zoals ook in dit geval, niet erg maar het valt me op ;-)

En de jurk is hier en daar te overbelicht!

Ik vind de sfeer wel lekker, alleen de gom kijkt steeds naar beneden, zeker bij de bankfoto vind ik dat jammer, want die vind ik verder mooi.

Arjan's schermafbeelding
    Arjan is offline Digger
    Reputatiekracht: 9
    Reputatie: 780
    Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie
    Afbeeldingen
    2
    Thanks!
    0
    Is 63 x bedankt in 61 berichten
    Rep kracht
    9

Ik ken die bruid!!! Feliciteer haar maar.

Ik denk dat ze wel blij zullen zijn met de (niet geposeerde) foto's.
    Overbelichting van de jurk vind ik ook iets te veel, maar misschien valt dat op afdrukken wel mee. (Je maakt toch zeker wel een album??? Moet m.i. eigenlijk wel hoor).

Leeftijd
    32
    Thanks!
    3
    Rep kracht
    1

Oh ja....da's waar ook, jij kent ze!

Nee, het boek maakt ze echt zelf. Mijn eerste album is zo'n 60 uur werk geweest (waarvan 40 uur zinloos zoeken naar de pro-albums en pro-spullen die ik veel mooier vind....maar ik heb geen Kvk nr. dus onbereikbaar)

Nog een X zie ik voorlopig niet zitten.

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

LinkBacks (?)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten