Amsterdams lijnenspel

Dit is de discussie "Amsterdams lijnenspel" in het forum Fotobeoordeling Overig, onderdeel van Photozone op D-DIG.NL

"Hoi allemaal, Mijn 2e foto hier op het forum. Tja.... wat heeft dat nou met Amsterdam te maken?? Het is een van de masten van de clipper "Stad Amsterdam" waar ik in Oostende tijdens de pers release van The Beagle mocht rond snuffelen (voor de drukte) Het zonnetje scheen heerlijk ..."

+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Spotlight's schermafbeelding
    Spotlight is offline Junior Digger
    Reputatiekracht: 4
    Reputatie: 53
    Spotlight moet nog een reputatie opbouwen
    Thanks!
    11
    Is 5 x bedankt in 5 berichten
    Rep kracht
    4

Amsterdams lijnenspel

Hoi allemaal,

Mijn 2e foto hier op het forum.
    Tja.... wat heeft dat nou met Amsterdam te maken??

Het is een van de masten van de clipper "Stad Amsterdam" waar ik in Oostende tijdens de pers release van The Beagle mocht rond snuffelen (voor de drukte)

Het zonnetje scheen heerlijk deze dag (was wel anders toen ik met de auto Oostende binnen reed, toen regende het pijpestelen!) en het warme zon licht op de mast heb ik proberen vast te houden.

Groetjes!
    Laatst gewijzigd door Spotlight; 10 maart 2010 om 22:02 Reden: taal foutje

Jet's schermafbeelding
    Jet
    Jet is offline Gold Digger
    Reputatiekracht: 45
    Reputatie: 5497
    Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    45
    Afbeeldingen
    58
    Thanks!
    859
    Is 1.009 x bedankt in 995 berichten
    Rep kracht
    45

Re: Amsterdams lijnenspel

Mooi.. tegen de blauwe lucht zie je heel mooi de wirwar van draden lopen. Wat misschien ietsje meer rust in de foto brengt is als je de mast parallel laat lopen met de zijlijn van de foto. Nu heb ik het gevoel dat hij een beetje naar het midden hangt..
    Groetjes van Jet

mijn blog At Jet's place

Of het gaat goed... of ik leer!

3. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Jet voor deze bijdrage:

Spotlight (11 maart 2010)

Jos Kerssen's schermafbeelding
    Jos Kerssen is nu online Global Moderator
    Reputatiekracht: 31
    Reputatie: 2883
    Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie
    Leeftijd
    51
    Afbeeldingen
    38
    Weblogartikelen
    3
    Thanks!
    537
    Is 349 x bedankt in 345 berichten
    Rep kracht
    31

Ik vind 'm ernstig mooi zoals ie is. Juist dat schuine geeft het contact met de "antieke" werkelijkheid van zo'n schuit. Bij een supermodern motorjacht zou je kunnen kiezen van paralelle lijnen maar in zo'n klassieke setting wordt dat al gauw te strak naar mijn smaak.

Vlakverdeling, kleuren, lijnenspel, detailkeuze, alles klopt. Fraai!
    Een chaos is pas een Chaos als er JK bij staat
    Kiekdoosje: Nikon, what else!

5. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Jos Kerssen voor deze bijdrage:

Inkie's schermafbeelding
    Inkie is offline Supporter
    Reputatiekracht: 34
    Reputatie: 3603
    Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Leeftijd
    41
    Afbeeldingen
    13
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    579
    Is 650 x bedankt in 647 berichten
    Rep kracht
    34

Fijn beeld zo! Het schuine stoort me hier niet, geeft wat meer dynamiek aan het geheel. Dat de mast doorloopt buiten het kader geeft er een oneindigheidsgevoel aan, erg prettig!
    Verloop in de lucht is ook erg smakelijk, nog net die paar wolkflarden erbij, mooie plaat!
    kijk, kies en klik

niet geschoten is geen foto!

Groetjes, Ingrid

7. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Inkie voor deze bijdrage:

Spotlight's schermafbeelding
    Spotlight is offline Junior Digger
    Reputatiekracht: 4
    Reputatie: 53
    Spotlight moet nog een reputatie opbouwen
    Thanks!
    11
    Is 5 x bedankt in 5 berichten
    Rep kracht
    4

Bedankt!

@ @Jets: Heb ik aan gedacht, maar ik vind dat de hoogte werking van zo'n mast verloren gaat als je hem helemaal recht zet.

Ik vind het indrukwekkend hoeveel km touw er op zo'n schip gebruikt wordt en de bemanning die zelfs in paniek situaties precies weten welk touw waarvoor dient.

Tonny's schermafbeelding
    Tonny is offline Bronze Digger
    Reputatiekracht: 12
    Reputatie: 1766
    Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie Tonny is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie
    Thanks!
    262
    Is 351 x bedankt in 350 berichten
    Rep kracht
    12

Prachtig, daar kun je uren naar kijken he.

Jet's schermafbeelding
    Jet
    Jet is offline Gold Digger
    Reputatiekracht: 45
    Reputatie: 5497
    Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    45
    Afbeeldingen
    58
    Thanks!
    859
    Is 1.009 x bedankt in 995 berichten
    Rep kracht
    45

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spotlight Bekijk bericht

@ @Jets: Heb ik aan gedacht, maar ik vind dat de hoogte werking van zo'n mast verloren gaat als je hem helemaal recht zet.
    Dan heb je hem in ieder geval bewust scheef gezet..
    Groetjes van Jet

mijn blog At Jet's place

Of het gaat goed... of ik leer!

anne's schermafbeelding
    anne is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 59
    Reputatie: 6435
    anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Afbeeldingen
    103
    Weblogartikelen
    6
    Thanks!
    1.029
    Is 1.121 x bedankt in 1.110 berichten
    Rep kracht
    59

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spotlight Bekijk bericht

Ik vind het indrukwekkend hoeveel km touw er op zo'n schip gebruikt wordt en de bemanning die zelfs in paniek situaties precies weten welk touw waarvoor dient.
    Dat vind ik ook vaak, dat de hoeveelheid touw aan boord van zo'n schip indrukwekkend is.
    Het is een mooie plaat.
    De blauwe lucht erbij is heel fraai.
    Een plaat, waar je lekker lang naar kunt kijken.

Roland's schermafbeelding
    Roland is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 48
    Reputatie: 6073
    Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    308
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    993
    Is 1.093 x bedankt in 1.089 berichten
    Rep kracht
    48

Dat licht heb je mooi vast weten te houden. Veel lijnen waarvan er aan aantal prettig in de hoeken eindigen. Fraaie lucht met kleurverloop in de achtergrond. De twee gele touwen (als ik het touw mag noemen?) linksonder en het touw met de katrol geven een mooie diepte aan de plaat. Mooi gedaan.
    Groet, Roland

+ Reageren op discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten