![]() |
D-DIG.NL - Fotoforum voor Fotografie - Nieuws op fotografiegebied, de digitale camera en fotografie. |
|
|
|||||||
| Registreer | Profiel-fotoalbums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
"Hoi allemaal, Mijn 2e foto hier op het forum. Tja.... wat heeft dat nou met Amsterdam te maken?? Het is een van de masten van de clipper "Stad Amsterdam" waar ik in Oostende tijdens de pers release van The Beagle mocht rond snuffelen (voor de drukte) Het zonnetje scheen heerlijk ..."
![]() |
| LinkBack | Discussietools | Weergave |
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien (en zeker niet op deze plek). Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |
|
||||
|
Re: Amsterdams lijnenspel
Mooi.. tegen de blauwe lucht zie je heel mooi de wirwar van draden lopen. Wat misschien ietsje meer rust in de foto brengt is als je de mast parallel laat lopen met de zijlijn van de foto. Nu heb ik het gevoel dat hij een beetje naar het midden hangt..
|
| De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen @Jets voor deze bijdrage: | ||
Spotlight (11 maart 2010) | ||
|
||||
|
Ik vind 'm ernstig mooi zoals ie is. Juist dat schuine geeft het contact met de "antieke" werkelijkheid van zo'n schuit. Bij een supermodern motorjacht zou je kunnen kiezen van paralelle lijnen maar in zo'n klassieke setting wordt dat al gauw te strak naar mijn smaak.
Vlakverdeling, kleuren, lijnenspel, detailkeuze, alles klopt. Fraai!
|
||||
|
Fijn beeld zo! Het schuine stoort me hier niet, geeft wat meer dynamiek aan het geheel. Dat de mast doorloopt buiten het kader geeft er een oneindigheidsgevoel aan, erg prettig!
Verloop in de lucht is ook erg smakelijk, nog net die paar wolkflarden erbij, mooie plaat!
|
|||
|
Bedankt!
@ @Jets: Heb ik aan gedacht, maar ik vind dat de hoogte werking van zo'n mast verloren gaat als je hem helemaal recht zet. Ik vind het indrukwekkend hoeveel km touw er op zo'n schip gebruikt wordt en de bemanning die zelfs in paniek situaties precies weten welk touw waarvoor dient. |
|
||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Het is een mooie plaat. De blauwe lucht erbij is heel fraai. Een plaat, waar je lekker lang naar kunt kijken.
|
|
||||
|
Dat licht heb je mooi vast weten te houden. Veel lijnen waarvan er aan aantal prettig in de hoeken eindigen. Fraaie lucht met kleurverloop in de achtergrond. De twee gele touwen (als ik het touw mag noemen?) linksonder en het touw met de katrol geven een mooie diepte aan de plaat. Mooi gedaan.
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
| Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend. |