D-DIG.NL D-DIG.NL

Ga terug   D-DIG.NL > Forum > Photozone > Fotobeoordeling Natuur > Landschappen

Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.

nieuwe liefde!

Dit is de discussie "nieuwe liefde!" in het forum Landschappen, onderdeel van Fotobeoordeling Natuur op D-DIG.NL

"Met mijn nieuwe schatje (D700) en de 14-24mm op pad geweest! ik snap het blijkbaar toch echt niet: als ik deze foto download heeft ie eerst een klein formaat, dan weer groot als ik 'm opgeslagen heb, (komt ie beter tot zijn recht) en als ik 'm terugkijk op de ..."

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 6 maart 2010, 15:34
leon van den akker's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 1
Reputatie: 45
leon van den akker moet nog een reputatie opbouwen

Bedankjes gegeven: 9
Is 7 x bedankt in 7 berichten
Foto's bewerken toegestaan: Ja
nieuwe liefde!

Met mijn nieuwe schatje (D700) en de 14-24mm op pad geweest!

Klik op de afbeelding voor de originele grootte

ik snap het blijkbaar toch echt niet: als ik deze foto download heeft ie eerst een klein formaat, dan weer groot als ik 'm opgeslagen heb, (komt ie beter tot zijn recht) en als ik 'm terugkijk op de site istie weer van een klein formaat. Hoe kan dat?

groet,
Leon

Laatst gewijzigd door leon van den akker; 6 maart 2010 om 16:04.
Met citaat reageren
Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien (en zeker niet op deze plek). Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.
  #2 (permalink)  
Oud 6 maart 2010, 17:34
Dave's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 3
Reputatie: 269
Dave is hard op weg een goede reputatie te verwervenDave is hard op weg een goede reputatie te verwervenDave is hard op weg een goede reputatie te verwerven

Leeftijd: 38
Bedankjes gegeven: 46
Is 34 x bedankt in 34 berichten
Re: nieuwe liefde!

Even aanklikken en dan op het + nog een keer klikken.

Mooie combinatie die 14-24 met de ND700. (Sophia wilm vast kwijt, scheelt haar een ND700 kopen )

Vind met de boom dat je de groothoek mooi hebt gebruikt.
Door deze invalshoek vangen de bomen rechts wel eenbeetje veel wind.
T blijft keuzes maken.

Is wel wat veel verscherpt.

Gezien er gekozen voor z/w is mag er wat meer uit de lucht worden gehaald.
Zeker als er in RAW geschoten is zit er behoorlijk wat powerrrrrrrr in de lichte delen van die ND700.

Laatst gewijzigd door Dave; 6 maart 2010 om 21:08.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 6 maart 2010, 18:01
Robert Zijl's schermafbeelding
Global Moderator
Rep kracht: 37
Reputatie: 3559
Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatieRobert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie

Afbeeldingen: 110
Bedankjes gegeven: 128
Is 337 x bedankt in 328 berichten
Stuur een bericht via Skype™ naar Robert Zijl

Citaat:
ik snap het blijkbaar toch echt niet: als ik deze foto download heeft ie eerst een klein formaat, dan weer groot als ik 'm opgeslagen heb, (komt ie beter tot zijn recht) en als ik 'm terugkijk op de site istie weer van een klein formaat. Hoe kan dat?
Het forum heeft een auto-resize functie. Hier kan je er alles over lezen:

http://www.d-dig.nl/forums/wist/7361...24-pixels.html

En in de revisie:

http://www.d-dig.nl/forums/wist/8416...rum-album.html

De resize functie geeft in sommige browsers rare artefacten, daarom is het handig als je bij twijfel even op de foto klikt, en dan zoals Dave aangeeft ook even op het plusje om de foto in volledig formaat te tonen (maar meestal met scrollbars omdat de browsergrootte niet toereikend is, vandaar het plusje...)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 6 maart 2010, 18:01
anne's schermafbeelding
Team Assist
Rep kracht: 52
Reputatie: 5940
anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieanne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie

Afbeeldingen: 124
Bedankjes gegeven: 877
Is 1.030 x bedankt in 1.021 berichten

Mooi standpunt ingenomen.
De wilg staat er fraai op.
Het geeft echt een beeld, hoe het nu bij sloten met wilgen is.
Er zijn vast ook wilgen geknot.
De zachte uitstraling van de plaat vind ik mooi, ook de omzetting naar zwart/wit ziet er mooi uit.
Een mooie plaat.

Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 6 maart 2010, 19:17
tones's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 11
Reputatie: 1551
tones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatietones heeft een heel goede reputatie

Bedankjes gegeven: 244
Is 308 x bedankt in 307 berichten

Ben onder de indruk, heel fraai, mooie compo

Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 6 maart 2010, 21:07
Roland's schermafbeelding
Team Assist
Rep kracht: 44
Reputatie: 5788
Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie

Leeftijd: 42
Afbeeldingen: 266
Bedankjes gegeven: 893
Is 1.036 x bedankt in 1.032 berichten

Mooie plaat met een fraaie compo. Fraaie herhalingen in de achtergrond. Mooi die Z/W keuze!
  #7 (permalink)  
Oud 7 maart 2010, 11:27
leon van den akker's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 1
Reputatie: 45
leon van den akker moet nog een reputatie opbouwen

Bedankjes gegeven: 9
Is 7 x bedankt in 7 berichten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
Is wel wat veel verscherpt.

Gezien er gekozen voor z/w is mag er wat meer uit de lucht worden gehaald.
Zeker als er in RAW geschoten is zit er behoorlijk wat powerrrrrrrr in de lichte delen van die ND700.
Hoi Dave,

En dan te bedenken dat ik de scherpte-instelling (camera) in NX2 al heb teruggebracht naar 3!

De lucht ........(ik heb het wel geprobeerd), die heb ik bewust zo gelaten omdat anders de takken van de o zo mooie wilg wat minder op zouden vallen. Maar als jij kunt laten zien wat je bedoeld......., ga je gang!

groet,
Leon
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 7 maart 2010, 21:26
@Jets's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 39
Reputatie: 4867
@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie

Leeftijd: 44
Afbeeldingen: 55
Bedankjes gegeven: 818
Is 897 x bedankt in 889 berichten

Dit ziet er mooi uit zeg..

mijn blog At Jet's place

Of het gaat goed... of ik leer!

Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 9 maart 2010, 21:14
MissMouse's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 11
Reputatie: 796
MissMouse heeft een goede reputatieMissMouse heeft een goede reputatieMissMouse heeft een goede reputatieMissMouse heeft een goede reputatieMissMouse heeft een goede reputatieMissMouse heeft een goede reputatieMissMouse heeft een goede reputatie

Leeftijd: 27
Afbeeldingen: 5
Bedankjes gegeven: 42
Is 71 x bedankt in 71 berichten

Mooi!!!

Hangt wel iets droevigs over de foto. Van die kale takken, grauwe lucht (juist mooi zo, past bij het sfeertje dat het bij mij oproept)...
  #10 (permalink)  
Oud 9 maart 2010, 22:07
sophia's schermafbeelding
Global Moderator
Rep kracht: 64
Reputatie: 5938
sophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatiesophia is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie

Afbeeldingen: 48
Bedankjes gegeven: 1.239
Is 860 x bedankt in 856 berichten

Klik hem maar op mijn 14-24mm

Fraaie plaat, leuk standpunt zo met de diagonale lijnen en die mini boompjes

Nikon D200 en D50. objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm; 105mmVR macro; 18-70mm en 70-300mm
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[beoordeling] Liefde op de post afdeling ... fotobram Fauna 15 12 mei 2009 22:47
Een nieuwe! rocksoff Even voorstellen 7 15 oktober 2008 21:39
Liefde voor Wiskunde Lindolfi Fotobeoordeling Overig 14 5 maart 2008 21:28

Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:44.

Valid XHTML 1.0 Transitional  Feedburner

0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45% 50% 55% 60% 65% 70% 75% 80% 85% 90% 95% 100%
Als je alle gradaties hierboven kunt onderscheiden is je monitor qua helderheid en contrast goed afgesteld.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
© 2007-2010 Dutch Digital Imaging Gateway, alle rechten voorbehouden.