San Juan - Puerto Rico

Dit is de discussie "San Juan - Puerto Rico" in het forum Reizen, onderdeel van Fotobeoordeling Thematisch / Projecten op D-DIG.NL

"Foto's van een touristisch kasteel en directe omgeving in San Juan te Puerto Rico (El Morro) #1 #2 #3..."

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
    Erwin's schermafbeelding
    Erwin is offline Digger
    Reputatiekracht: 3
    Reputatie: 387
    Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven
    Leeftijd
    37
    Afbeeldingen
    15
    Thanks!
    88
    Is 53 x bedankt in 53 berichten
    Rep kracht
    3

San Juan - Puerto Rico

Foto's van een touristisch kasteel en directe omgeving in San Juan te Puerto Rico (El Morro)

Roland's schermafbeelding
    Roland is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 48
    Reputatie: 6018
    Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    299
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    972
    Is 1.082 x bedankt in 1.078 berichten
    Rep kracht
    48

Re: San Juan - Puerto Rico

Wat een apparte sfeer door dat kunst licht, mooi gedaan!
    Groet, Roland

3. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Roland voor deze bijdrage:

Erwin (29 april 2010)

Jos Kerssen's schermafbeelding
    Jos Kerssen is nu online Global Moderator
    Reputatiekracht: 31
    Reputatie: 2868
    Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie
    Leeftijd
    51
    Afbeeldingen
    38
    Weblogartikelen
    3
    Thanks!
    537
    Is 346 x bedankt in 342 berichten
    Rep kracht
    31

Als ik naar de exif kijk dan roept dat vraagtekens op. Je hebt in alle 3 gevallen gekozen voor een lage ISO (200) en een klein diafragma (f 11) wat resulteert in sluitertijden die oplopen tot 10 sec. voor nr. 2.

Op z'n minst is er nu sprake van een lichte bewegingsonscherpte en bij nr 2. is de uitlichting nogal opgeblazen. Kun je iets meer vertellen over je keuze voor een dergelijke belichting?
    Een chaos is pas een Chaos als er JK bij staat
    Kiekdoosje: Nikon, what else!

5. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Jos Kerssen voor deze bijdrage:

Erwin (29 april 2010)

Erwin's schermafbeelding
    Erwin is offline Digger
    Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven Erwin is hard op weg een goede reputatie te verwerven
    Leeftijd
    37
    Afbeeldingen
    15
    Thanks!
    88
    Rep kracht
    3

Inderdaad, ik heb een kleiner diafragma gebruikt omdat ik veel scherpte wilde hebben. Het was schemerig op dat moment dus alle sluiterwaardes zou ik niet meer uit de hand kunnen nemen ook al had ik de ISO flink aangepast.
    Alle foto's zijn genomen vanaf een muurtje (geen statief bij me), en een timer. Onscherpte zou dus kunnen maar alleen in bewegende delen zoals wolken of mensen. Op foto 1 zie je ook daarom de waas van mensen. Foto 2 was lastig omdat het wolkendek zo donker was en de muren zo goed verlicht. Dit was de 'beste' stand omdat het mij om de gele/blauwe kleureffecten ging.

Jos Kerssen's schermafbeelding
    Jos Kerssen is nu online Global Moderator
    Reputatiekracht: 31
    Reputatie: 2868
    Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie
    Leeftijd
    51
    Afbeeldingen
    38
    Weblogartikelen
    3
    Thanks!
    537
    Is 346 x bedankt in 342 berichten
    Rep kracht
    31

Bij 1. is dat redelijk en bij 3. goed gelukt. 2. is echter op meerdere fronten de mist in. Daar had je klaarblijkelijk het goeie moment met een juiste lichtverhouding tussen lucht en verlicht gebouw gemist. Nu heb je een waarschijnlijk lichtere als werkelijk-lucht en een overbelicht gebouw. Hier staat een voorbeeld van hoe zoiets er uit zou kunnen zien.

Het klappen van de spiegel kan de bewegingsonscherpte verklaren trouwens.
    Een chaos is pas een Chaos als er JK bij staat
    Kiekdoosje: Nikon, what else!

8. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Jos Kerssen voor deze bijdrage:

Erwin (29 april 2010)

Inkie's schermafbeelding
    Inkie is offline Supporter
    Reputatiekracht: 32
    Reputatie: 3518
    Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Inkie is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Leeftijd
    41
    Afbeeldingen
    13
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    579
    Is 633 x bedankt in 630 berichten
    Rep kracht
    32

Mooie sfeerbeelden!
    De eerste heeft heel mooi licht op de muur, net alsof je het laatste zonlicht te pakken hebt. Wel jammer dat de lucht en het gras ervoor niet meewerken; je hebt nu een vrij donker/somber beeld met twee blikvangers erin. Het kasteel zou groter in beeld mogen staan.
    Bij de tweede is het licht wel erg hard; de lucht hier is wel erg fraai zo blauw, maar de verlichting van de muur komt niet mooi uit zo. En hij mist scherpte.
    De derde heeft een fijne sfeer, maar ook hier zijn de donkere delen links te overheersend. De kerk beeldvullender zou al een hoop schelen denk ik.
    kijk, kies en klik

niet geschoten is geen foto!

Groetjes, Ingrid

10. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Inkie voor deze bijdrage:

Erwin (29 april 2010)

Tonny's schermafbeelding
    Tonny is offline Bronze Digger
    Reputatiekracht: 12
    Reputatie: 1741
    Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie Tonny heeft een heel goede reputatie
    Thanks!
    262
    Is 346 x bedankt in 345 berichten
    Rep kracht
    12

wat een kleurenpracht zeg, ontzettend leuk dat kunstlicht te zien zo in samenhang met de schemering.

12. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Tonny voor deze bijdrage:

Erwin (29 april 2010)

Jet's schermafbeelding
    Jet
    Jet is offline Gold Digger
    Reputatiekracht: 45
    Reputatie: 5452
    Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    45
    Afbeeldingen
    58
    Thanks!
    859
    Is 1.000 x bedankt in 986 berichten
    Rep kracht
    45

De eerste en de 3e vind ik heel erg mooi.
    Bij de 2e heb je een mooi kleurpalet in de foto met het paars aan de onderkant - het geel van het gebouw en de donkere lucht. Door de beweging onderin de foto met de zee en het felle licht op het gebouw dat door de steensoort veel op ruis lijkt en dan weer de zachte lucht kijkt het voor mij wat minder lekker.
    Een soort - zacht hard zacht - beeld dat niet helemaal met elkaar lijkt te kloppen.
    Groetjes van Jet

mijn blog At Jet's place

Of het gaat goed... of ik leer!

14. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Jet voor deze bijdrage:

Erwin (29 april 2010)

Erwin's schermafbeelding
    Erwin is offline Digger
    Leeftijd
    37
    Afbeeldingen
    15
    Thanks!
    88
    Rep kracht
    3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coolpix Bekijk bericht
    Bij 1. is dat redelijk en bij 3. goed gelukt. 2. is echter op meerdere fronten de mist in. Daar had je klaarblijkelijk het goeie moment met een juiste lichtverhouding tussen lucht en verlicht gebouw gemist. Nu heb je een waarschijnlijk lichtere als werkelijk-lucht en een overbelicht gebouw. Hier staat een voorbeeld van hoe zoiets er uit zou kunnen zien.

Het klappen van de spiegel kan de bewegingsonscherpte verklaren trouwens.

Ik begrijp niet helemaal waar dit de mist is ingegaan. Ter verduidelijking, voor Foto 2, Het was een lichte schemering, en mogelijk kunnen de contrasten nog verder naar boven of onder gedrukt worden vanuit de huidige foto. Ik zie (net zoals jij) een overbelichting in het kunstlicht rondom het gebouw, maar wilde de lucht vangen en het blauwe. Als ik het kasteel met minder overbelichting in de lampen had genomen, dan was inderdaad het wolkendek veel donkerder geworden, maar ook minder indringend. De foto kwam eruit zoals ik deze in gedachten had en hoge saturatie in het blauw gedeelte.

Svp je reactie?

Erwin's schermafbeelding
    Erwin is offline Digger
    Leeftijd
    37
    Afbeeldingen
    15
    Thanks!
    88
    Rep kracht
    3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inkie Bekijk bericht
    Mooie sfeerbeelden!
    De eerste heeft heel mooi licht op de muur, net alsof je het laatste zonlicht te pakken hebt. Wel jammer dat de lucht en het gras ervoor niet meewerken; je hebt nu een vrij donker/somber beeld met twee blikvangers erin. Het kasteel zou groter in beeld mogen staan.
    Bij de tweede is het licht wel erg hard; de lucht hier is wel erg fraai zo blauw, maar de verlichting van de muur komt niet mooi uit zo. En hij mist scherpte.
    De derde heeft een fijne sfeer, maar ook hier zijn de donkere delen links te overheersend. De kerk beeldvullender zou al een hoop schelen denk ik.
    Hi Ingrid, dank je. Het scherpe daar heb je gelijk in. Daar heb ik geen verklaring voor. Coolpix en anderen hadden het ook al gezien. Hoe dit gekomen is is mij nog onbekend omdat de camera op een muurtje stond. Mogelijk het omklappen van de spiegel. Op foto 3 kon ik geen ander standpunt kiezen op dat moment, maar ik begrijp je punt.

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten