Hier poessie......;)

Dit is de discussie "Hier poessie......;)" in het forum Startpunt voor nieuwkomers, onderdeel van Photozone op D-DIG.NL

"Hier ben ik weer, met nog een paar foto's om te laten 'keuren'. Weer katten.....tja ik ben nu eenmaal gek op die beesten en heb dus ook een heel stel vrienden en kennissen die ze ook hebben. En die dan ook graag willen dat ik de camera meeneem. Dat biedt ..."

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
    Cindy's schermafbeelding
    Cindy is offline Junior Digger
    Reputatiekracht: 1
    Reputatie: 15
    Cindy moet nog een reputatie opbouwen
    Leeftijd
    36
    Thanks!
    1
    Is 1 x bedankt in 1 bericht
    Rep kracht
    1

Hier poessie......;)

Hier ben ik weer, met nog een paar foto's om te laten 'keuren'. Weer katten.....tja ik ben nu eenmaal gek op die beesten en heb dus ook een heel stel vrienden en kennissen die ze ook hebben. En die dan ook graag willen dat ik de camera meeneem. Dat biedt mij veel oefenmateriaal, dus ik op mijn beurt vind dat ook weer helemaal niet erg. Zo kan ik 2 hobby's combineren. En als er dan ook nog poezenbaby's zijn..........tja. Kijk zelf maar. En roep zeker je commentaar!

#1: Birmanenbaby, een weekje oud, op mijn hand.
    Camera: Canon
    Model: Canon EOS 400D DIGITAL
    ISO: 1600
    Belichting: 1/125 sec.
    Diafragma: 5.6
    Brandpuntsafstand: 55mm
    Flitser gebruikt: Ja

#2. Birmaantje van een paar weekjes oud.
    ISO: 800
    Belichting: 1/200 sec.
    Diafragma: 6.3
    Brandpuntsafstand: 43mm

#3 Noorse Boskatkitten van 4 weken
    ISO: 400
    Belichting: 1/60 sec.
    Diafragma: 4.5
    Brandpuntsafstand: 35mm

#4 Noorse Boskatpoes

ISO: 400
    Belichting: 1/60 sec.
    Diafragma: 5.6
    Brandpuntsafstand: 55mm

#5 Heilige Birmaankater
    ISO: 800
    Belichting: 1/100 sec.
    Diafragma: 7.1
    Brandpuntsafstand: 44mm
    Flitser gebruikt: Nee

anne's schermafbeelding
    anne is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 59
    Reputatie: 6435
    anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Afbeeldingen
    103
    Weblogartikelen
    6
    Thanks!
    1.029
    Is 1.121 x bedankt in 1.110 berichten
    Rep kracht
    59

Re: Hier poessie......;)

Deze platen zijn aanmerkelijk scherper.
    Ze hebben fijne kleuren.

#1: Een lieve plaat.
    #2: Mooi gedaan, wat een blauwe kijkers.
    #3: Een beetje krap, maar wel een fraaie plaat.
    #4: Mooi standpunt gekozen.
    Fijne kleuren.
    #5: Goed gedaan, mooi portret.

De laatste drie foto's mogen best iets groter geplaatst worden.
    (bijv) 600px aan de langste zijde.

Fijne platen.

Roland's schermafbeelding
    Roland is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 48
    Reputatie: 6078
    Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    308
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    993
    Is 1.094 x bedankt in 1.090 berichten
    Rep kracht
    48

#1 Wat is ie klein, goed weergegeven d.m.v. die hand.
    #2 Erg leuke plaat, mooi scherp op de juiste plaats. Let ook op de achtergrond, is nu een tikkie scheef
    #3 Fraai met die rode achtergrond, beetje jammer dat het linker oogje wat donkerder is.
    #4 Gaaf standpunt en mooie compo. Iets meer ruimte voor de "haren"? smaakgevalletje.
    #5 Mooie DOF, ogen en snuitje scherp. Ook hier een tikkie meer ruimte voor de snorharen zou prettiger kijken denk ik.

Een fraaie serie waarbij je goed op ooghoogte gefotografeerd hebt en idd lekker scherp op de oogjes.

PS. vreemd dat de EXIF gegevens niet "bij" je foto zit, of is die mogelijkheid niet aanwezig met PSE?
    Bij veel omzettingen of verkleinen van foto's blijft de EXIF bij de foto. met een progje als Opanda is deze dan heel gemakkelijk te zien.
    Dat scheelt je aanzienlijk wat typwerk.
    Groet, Roland

Cindy's schermafbeelding
    Leeftijd
    36
    Thanks!
    1
    Rep kracht
    1

Dank je!

Wat is DOF?

Cindy's schermafbeelding
    Leeftijd
    36
    Thanks!
    1
    Rep kracht
    1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland Bekijk bericht
    PS. vreemd dat de EXIF gegevens niet "bij" je foto zit, of is die mogelijkheid niet aanwezig met PSE?
    Bij veel omzettingen of verkleinen van foto's blijft de EXIF bij de foto. met een progje als Opanda is deze dan heel gemakkelijk te zien.
    Scheeld je nogal wat typwerk.
    Geen idee........ik heb deze in Picasa opgeslagen staan/online staan. Daar staat het wel naast.

Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    308
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    993
    Rep kracht
    48

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cindy Bekijk bericht
    Dank je!

Wat is DOF?
    Sorry, ik bedoel daarme Depth Of Field = Scherptediepte (een afkorting die vaak gebruikt word )
    Groet, Roland

Jos Kerssen's schermafbeelding
    Jos Kerssen is nu online Global Moderator
    Reputatiekracht: 31
    Reputatie: 2888
    Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie
    Leeftijd
    51
    Afbeeldingen
    38
    Weblogartikelen
    3
    Thanks!
    537
    Is 350 x bedankt in 346 berichten
    Rep kracht
    31

(DOF) Depth Of Field, Engels voor scherptediepte ofwel dat gebied dat, gemeten vanaf de voorzijde van je lens, scherp in beeld verschijnt. Probeer de zoekfunctie van het forum maar eens en je zult er erg veel info over vinden
    Een chaos is pas een Chaos als er JK bij staat
    Kiekdoosje: Nikon, what else!

Jos Kerssen's schermafbeelding
    Jos Kerssen is nu online Global Moderator
    Reputatiekracht: 31
    Reputatie: 2888
    Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie
    Leeftijd
    51
    Afbeeldingen
    38
    Weblogartikelen
    3
    Thanks!
    537
    Is 350 x bedankt in 346 berichten
    Rep kracht
    31

Ha, staaltje synchroontikken
    Een chaos is pas een Chaos als er JK bij staat
    Kiekdoosje: Nikon, what else!

Cindy's schermafbeelding
    Leeftijd
    36
    Thanks!
    1
    Rep kracht
    1

Ha, scherptediepte! Dan snap ik 'm ook weer.

Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    308
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    993
    Rep kracht
    48

Picasa ken ik wel maar gebruik ik zelf niet.
    Misschien kun je hier eens naar kijken.
    Dit programmaatje kwam ik hier op D-DIG tegen en vond ik erg handig in gebruik.
    Het heet de "Faststone Image Viewer" en zet in no-time je foto('s) om naar elk gewenst fomaat met behoud van EXIF.
    Heeft ook diverse bewerkingsmogelijkheden en is gebruiksvriendelijk.
    Groet, Roland

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Nieuw hier
    By Ralph in forum Even voorstellen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 27 juli 2009, 14:57
  2. wij zijn hier
    By anne in forum Fotobeoordeling Overig
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 8 maart 2009, 21:54