D-DIG.NL D-DIG.NL

Ga terug   D-DIG.NL > Forum > Theorie en praktijk > Wie helpt mij

Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.

Telezoomlens, Welke?????

Dit is de discussie "Telezoomlens, Welke?????" in het forum Wie helpt mij, onderdeel van Theorie en praktijk op D-DIG.NL

"Dit draadje staat in de Webbuilders Zone...(dat de ander mods dat niet gezien hebben....tssss ) Ik laat 'm nu nog even staan (zodat iedereen weet wat er gaat gebeuren) maar ik zet het draadje vanavond, doch uiterlijk morgen 18/8 naar Wie helpt mij - D-DIG.NL (dank dat ie daar thuis ..."

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 17 augustus 2009, 15:09
JTD's schermafbeelding
JTD JTD is offline
Global Moderator
Rep kracht: 24
Reputatie: 2215
JTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatieJTD is goed bezig, heeft een uitstekende reputatie

Leeftijd: 38
Afbeeldingen: 4
Bedankjes gegeven: 13
Is 130 x bedankt in 130 berichten
Foto's bewerken toegestaan: Ja
Stuur een bericht via Skype™ naar JTD
Re: Telezoomlens, Welke?????

Dit draadje staat in de Webbuilders Zone...(dat de ander mods dat niet gezien hebben....tssss)

Ik laat 'm nu nog even staan (zodat iedereen weet wat er gaat gebeuren) maar ik zet het draadje vanavond, doch uiterlijk morgen 18/8 naar Wie helpt mij - D-DIG.NL
(dank dat ie daar thuis hoort)

Joris

Apple, het beste onder de zon

De gustibus et coloribus non disputandum
Jorisfotografie Blok | Jorisfotografie Site
Met citaat reageren
Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien (en zeker niet op deze plek). Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.
  #12 (permalink)  
Oud 18 augustus 2009, 02:21
Roland's schermafbeelding
Team Assist
Rep kracht: 44
Reputatie: 5788
Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie

Leeftijd: 42
Afbeeldingen: 266
Bedankjes gegeven: 893
Is 1.036 x bedankt in 1.032 berichten

Dom van mij dank Joris.
  #13 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 17:36
Team Assist
Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie

Weet het nog steeds niet.

nu ben ik aan het kiezen tussen:

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS of de Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO

Qua prijs bijna gelijk. Canon met IS. Sigma met Macro. Kwalitatief ook ongeveer gelijk. Is die extra 50mm van de Sigma het verlies van de IS waard? Hebben mensen nog ervaring met fotograferen op deze brandpuntsafstanden met en zonder de stabilisator? (uit de hand genomen foto's)

Of moet ik als beginner toch doorsparen voor de (nog) betere lenzen vanaf zo'n €400,-
Ben nog steeds in het bezit van het bekende "Ik zie door de bomen het bos niet meer" Syndroom.
  #14 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 18:44
@Jets's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 39
Reputatie: 4867
@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie

Leeftijd: 44
Afbeeldingen: 55
Bedankjes gegeven: 818
Is 897 x bedankt in 889 berichten

De sigma heb ik.. maar ik heb stabilistatie in mijn body.. maar je mag hem wel even gebruiken tijdens het uitje... Ik kan de stabilisatie van de body ook uit zetten dus dan weet je ongeveer een beetje hoe het gaat en voelt.

mijn blog At Jet's place

Of het gaat goed... of ik leer!

Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 18:47
Arjen's schermafbeelding
Supporter
Rep kracht: 31
Reputatie: 3247
Arjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie

Leeftijd: 48
Afbeeldingen: 110
Bedankjes gegeven: 485
Is 408 x bedankt in 397 berichten

Hallo Roland,

Wat is de toegevoegde waarde van zo'n "Macro"-stand op zo'n objectief?
Ik heb zo'n stand ook op mijn Canon 17-85mm
En gebruik ik het?
Geen flauw idee (misschien onbewust?!); voor Macro gebruik ik mijn specifiek Macro objectief.

Met de vuistregel voor 'minimale sluitertijd uit de hand' = 1/focalelengte loop je met een Zoom 300mm snel tegen het feit aan dat je een statief moet gebruiken wil je bij het maximale zoombereik nog wat scherp hebben (bewegingsonscherpte).
Dan is IS een heel prettig gegeven.
Stel 250mm en sluitertijd 1/125 sec: kan met IS wel (zonder IS heb je dikke kans op bewegingsonscherpte)

Zelf zou ik dus kiezen voor IS bij zo'n groot bereik en niet voor de "Macro"-mogelijkheden.
Met name omdat ik niet snap wat "Macro" hier voor toegevoegde waarde heeft.
Van IS (3-4? stops winst?) zie ik het voordeel wel.

Groetjes, Arjen
De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Arjen voor deze bijdrage:
Roland ( 5 september 2009)
  #16 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 18:55
@Jets's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie

De lens heeft normaal een verhouding 1-4 en één meter afstand voor scherpte.
Zet je het standje op macro dan is de verhouding 1-2 geworden en kan je tot 60cm naderen voor scherpstellen. Op 300mm kan je dan mooie macro's maken. Het is geen macrolens, oke.. maar je komt wel in de richting.

Hier een voorbeeldfoto van de Sigma:

Klik op de afbeelding voor de originele grootte

Waarom valt de 70-300 van Canon met is af???

mijn blog At Jet's place

Met citaat reageren
De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen @Jets voor deze bijdrage:
Roland ( 5 september 2009)
  #17 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 19:18
Team Assist

@Jet,

Valt niet meteen af maar wel in deze prijsklasse (<€300,-). Ik weet dus ook nog niet of ik ga door sparen voor bijvoorbeeld een Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM of bijv. een Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS waarvan vandaag een berichtje uit kwam. Beide met Stabilisator en ik vermoed ongeveer dezelfde prijsklasse boven de €400,-

Dank voor je voorbeeld foto.

@Arjen,
Ik had ook zo'n gedachte. Toch wil ik het hier op dit forum wel eens peilen.

Dank voor de snelle reacties
  #18 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 19:35
Bas's schermafbeelding
Bas Bas is offline
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 6
Reputatie: 256
Bas is hard op weg een goede reputatie te verwervenBas is hard op weg een goede reputatie te verwervenBas is hard op weg een goede reputatie te verwerven

Bedankjes gegeven: 0
Is 27 x bedankt in 27 berichten

Ik zou voor zo'n lens die je veel zal gaan gebruiken echt genoeg geld uitgeven. Niet omdat veel geld uitgeven zo leuk is (hoewel.. ), maar omdat je dan iets koopt wat echt kwaliteit heeft en waar je heel wat jaartjes mee vooruit kunt zonder de lens te ontgroeien (want je wordt uiteindelijk toch steeds veeleisender). Maar ja, ik weet niet hoe dringend je behoefte is aan nieuw glas en hoe lang je zou moeten wachten indien je ervoor gaat sparen..
  #19 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 19:55
@Jets's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker

Mijn Sigma is met 1,5 jaar nu 1 x kapot gegaan (zoommotor) en hij is nu weer aan het kraken.

Wat ik voorheen al schreef is dat mijn fotomaatje heel erg ontevreden is geweest over de 250mm zoom omdat het een ontzettend soft beeld geeft. Niet haarscherp als het ware. Ze is weer gaan sparen en is nu dolblij dat ze de 70-300 weer heeft. (ze had hem verkocht om de 300mm vastbrandpunt te kopen)

Beter sparen voor de canon zou ik zeggen.. alhoewel je misschien brandend geld in je knip hebt waar je heeeeel graag een lens voor wilt gaan kopen.

mijn blog At Jet's place

Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 4 september 2009, 22:36
Team Assist

Ik denk dat het de Canon of de Canon wordt. 55-250 of 70-300 wel te verstaan.

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke viewer op je page Jos Kerssen WZ - Wie helpt mij 19 30 augustus 2009 10:55
Wie weet welke juffer dit is..?? @Jets Diggers Werkplaats 11 21 juni 2009 19:46
welke rubriek Antoinette Service balie 2 26 februari 2007 09:55

Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.

Valid XHTML 1.0 Transitional  Feedburner

0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45% 50% 55% 60% 65% 70% 75% 80% 85% 90% 95% 100%
Als je alle gradaties hierboven kunt onderscheiden is je monitor qua helderheid en contrast goed afgesteld.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
© 2007-2010 Dutch Digital Imaging Gateway, alle rechten voorbehouden.