D-DIG.NL D-DIG.NL

Ga terug   D-DIG.NL > Forum > Theorie en praktijk > Wie helpt mij

Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.

Telezoomlens, Welke?????

Dit is de discussie "Telezoomlens, Welke?????" in het forum Wie helpt mij, onderdeel van Theorie en praktijk op D-DIG.NL

"Hallo Roland, Zoals wij thuis "altijd" zeggen: dat je 'm in gezondheid mag verslijten ! Over de zonnekap: Ja, Canon is niet zo scheutig met 'gratis' bijleveren van een zonnekap. Je zou eens moeten nakijken welk type-nr kap ze voor het objectief adviseren. Ik zou het ook niet weten dan ..."

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 27 september 2009, 10:21
Arjen's schermafbeelding
Supporter
Rep kracht: 31
Reputatie: 3247
Arjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie

Leeftijd: 48
Afbeeldingen: 110
Bedankjes gegeven: 485
Is 408 x bedankt in 397 berichten
Foto's bewerken toegestaan: Ja
Re: Telezoomlens, Welke?????

Hallo Roland,

Zoals wij thuis "altijd" zeggen: dat je 'm in gezondheid mag verslijten !

Over de zonnekap: Ja, Canon is niet zo scheutig met 'gratis' bijleveren van een zonnekap.
Je zou eens moeten nakijken welk type-nr kap ze voor het objectief adviseren.
Ik zou het ook niet weten dan dat het niet uit zou maken, maar de opmerking van Arjan zet me aan het denken...er zou een verschil kunnen zijn ivm lengte/lichtinval etc.
Beter even checken bij Canon vooradat je "sub-optimaal" bezig blijkt...

Groetjes, Arjen
(Ook in dit vakantiehuisje blijkt (na een week) internet in ruime mate voorradig....)
Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien (en zeker niet op deze plek). Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.
  #32 (permalink)  
Oud 27 september 2009, 10:31
Roland's schermafbeelding
Team Assist
Rep kracht: 44
Reputatie: 5788
Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie

Leeftijd: 42
Afbeeldingen: 266
Bedankjes gegeven: 893
Is 1.036 x bedankt in 1.032 berichten

@Arjan,Arjen Jullie hebben helemaal gelijk. De zonne kap moet ik nog bij bestellen en is idd nogal anders van vorm.

55-250
Klik op de afbeelding voor de originele grootte

18-55

Canon leverde de kap er niet standaard bij. Zal wel kosten technisch zijn of zoiets. Ik kan geen andere reden verzinnen waarom je deze er standaard niet bij zou leveren.

Everybody THX
  #33 (permalink)  
Oud 27 september 2009, 10:39
Arjan's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 9
Reputatie: 700
Arjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatie

Afbeeldingen: 2
Bedankjes gegeven: 0
Is 55 x bedankt in 54 berichten
Stuur een bericht via Skype™ naar Arjan

Het bewijs:

Nikkor 2.8/17-55 @ 17mm. Zonnekap is van Nikkor 2.8/70-200mm. Foto gemaakt door dubbelglas.
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 27 september 2009, 12:15
Arjen's schermafbeelding
Supporter
Rep kracht: 31
Reputatie: 3247
Arjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieArjen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie

Leeftijd: 48
Afbeeldingen: 110
Bedankjes gegeven: 485
Is 408 x bedankt in 397 berichten

Auw....

Maar dit is de omgekeerde situatie als bij Roland.
Zijn bestaande zonnekap zou op de foto niet zichtbaar zijn, maar (te klein?!) waarschijnlijk niet voldoende "werken".

Weer wat geleerd: Als het 'past' hoeft het blijkbaar nog niet alijd 'correct' te zijn....

Groetjes, Arjen
  #35 (permalink)  
Oud 27 september 2009, 12:28
Mark v/d Walle's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 14
Reputatie: 1159
Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatieMark v/d Walle heeft een heel goede reputatie

Afbeeldingen: 41
Bedankjes gegeven: 13
Is 110 x bedankt in 109 berichten
Foto's bewerken toegestaan: In overleg

Proficait met je lens Roas
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 27 september 2009, 12:40
Team Assist
Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatieRoland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie

@ Arjen, Dat klopt precies

@ Mark, Thanks
  #37 (permalink)  
Oud 27 september 2009, 14:33
Arjan's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 9
Reputatie: 700
Arjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatieArjan heeft een goede reputatie

Afbeeldingen: 2
Bedankjes gegeven: 0
Is 55 x bedankt in 54 berichten
Stuur een bericht via Skype™ naar Arjan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjen Bekijk bericht
Auw....

Maar dit is de omgekeerde situatie als bij Roland.
Zijn bestaande zonnekap zou op de foto niet zichtbaar zijn, maar (te klein?!) waarschijnlijk niet voldoende "werken".

Weer wat geleerd: Als het 'past' hoeft het blijkbaar nog niet alijd 'correct' te zijn....

Groetjes, Arjen
Dat klopt, de kleinere zonnekap zal niet voldoende diep zijn en meer kans op flare geven.
Zit niks anders op dan te sparen voor een nieuwe zonnekap.
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 28 september 2009, 21:34
Jos Kerssen's schermafbeelding
Global Moderator
Rep kracht: 28
Reputatie: 2616
Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatieJos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie

Leeftijd: 51
Afbeeldingen: 20
Bedankjes gegeven: 528
Is 311 x bedankt in 307 berichten
Stuur een bericht via Skype™ naar Jos Kerssen

Hey, gefeliciteerd!
  #39 (permalink)  
Oud 2 oktober 2009, 22:56
@Jets's schermafbeelding
Geregistreerde gebruiker
Rep kracht: 39
Reputatie: 4867
@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie@Jets is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie

Leeftijd: 44
Afbeeldingen: 55
Bedankjes gegeven: 818
Is 897 x bedankt in 889 berichten

Hé Roland.. hoe gaat het met jouw en je nieuwe lens?
(het blijft een beetje stil dus dacht ik zal eens vragen... )

mijn blog At Jet's place

Of het gaat goed... of ik leer!

Met citaat reageren
  #40 (permalink)  
Oud 3 oktober 2009, 00:34
Team Assist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @Jets Bekijk bericht
Hé Roland.. hoe gaat het met jouw en je nieuwe lens?
(het blijft een beetje stil dus dacht ik zal eens vragen... )
Met mij gaat het prima, Met de lens ook. Erg leuk dat je het vraagt.
Ik heb momenteel bar weinig tijd om te fotograferen. Dan bedoel ik er even rustig op uit gaan om er eens lekker voor te gaan zitten zeg maar. Het is een hobby, en een hobby mag tijd en zelfs geld kosten. Maar dan moet je het wel hebben. Naast mijn reguliere werkweek ben ik momenteel mijn badkamer aan het verbouwen, Nou ja verbouwen. "FFFF" een nieuw wandmeubel ophangen. De kinden en mijn overige activiteiten slokken de rest van mijn tijd op. Gewoon even wat minder tijd dus. Wel jammer want ik wil natuurlijk van alles uitproberen. Zolas deze hieronder. Geen geweldige plaat maar leuk om e.e.a. eens uit te proberen. Komt wel weer.

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke viewer op je page Jos Kerssen WZ - Wie helpt mij 19 30 augustus 2009 10:55
Wie weet welke juffer dit is..?? @Jets Diggers Werkplaats 11 21 juni 2009 19:46
welke rubriek Antoinette Service balie 2 26 februari 2007 09:55

Gesponsorde links - als je ingelogd bent zul je veel minder advertenties zien. Nog geen lid? Registreren is gratis en vrijblijvend.

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.

Valid XHTML 1.0 Transitional  Feedburner

0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45% 50% 55% 60% 65% 70% 75% 80% 85% 90% 95% 100%
Als je alle gradaties hierboven kunt onderscheiden is je monitor qua helderheid en contrast goed afgesteld.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.
© 2007-2010 Dutch Digital Imaging Gateway, alle rechten voorbehouden.