Telezoomlens, Welke?????

Dit is de discussie "Telezoomlens, Welke?????" in het forum Wie helpt mij, onderdeel van Theorie en praktijk op D-DIG.NL

"Hallo Roland, Zoals wij thuis "altijd" zeggen: dat je 'm in gezondheid mag verslijten ! Over de zonnekap: Ja, Canon is niet zo scheutig met 'gratis' bijleveren van een zonnekap. Je zou eens moeten nakijken welk type-nr kap ze voor het objectief adviseren. Ik zou het ook niet weten dan ..."

+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 70
    Arjen's schermafbeelding
    Arjen is offline Supporter
    Reputatiekracht: 34
    Reputatie: 3601
    Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Leeftijd
    49
    Afbeeldingen
    131
    Thanks!
    515
    Is 456 x bedankt in 442 berichten
    Rep kracht
    34

Re: Telezoomlens, Welke?????

Hallo Roland,

Zoals wij thuis "altijd" zeggen: dat je 'm in gezondheid mag verslijten !

Over de zonnekap: Ja, Canon is niet zo scheutig met 'gratis' bijleveren van een zonnekap.
    Je zou eens moeten nakijken welk type-nr kap ze voor het objectief adviseren.
    Ik zou het ook niet weten dan dat het niet uit zou maken, maar de opmerking van Arjan zet me aan het denken...er zou een verschil kunnen zijn ivm lengte/lichtinval etc.
    Beter even checken bij Canon vooradat je "sub-optimaal" bezig blijkt...

Groetjes, Arjen
    (Ook in dit vakantiehuisje blijkt (na een week) internet in ruime mate voorradig....)
    There is more, beyond the visible spectrum...
    weblog: http://blogger.xs4all.nl/klaveraj website: http://www.xs4all.nl/~klaveraj

Roland's schermafbeelding
    Roland is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 48
    Reputatie: 6073
    Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    308
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    993
    Is 1.093 x bedankt in 1.089 berichten
    Rep kracht
    48

@Arjan,Arjen Jullie hebben helemaal gelijk. De zonne kap moet ik nog bij bestellen en is idd nogal anders van vorm.

55-250

18-55

Canon leverde de kap er niet standaard bij. Zal wel kosten technisch zijn of zoiets. Ik kan geen andere reden verzinnen waarom je deze er standaard niet bij zou leveren.

Everybody THX
    Groet, Roland

Arjan's schermafbeelding
    Arjan is nu online Digger
    Reputatiekracht: 9
    Reputatie: 780
    Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie
    Afbeeldingen
    2
    Thanks!
    0
    Is 63 x bedankt in 61 berichten
    Rep kracht
    9

Het bewijs:

Nikkor 2.8/17-55 @ 17mm. Zonnekap is van Nikkor 2.8/70-200mm. Foto gemaakt door dubbelglas.

Arjen's schermafbeelding
    Arjen is offline Supporter
    Reputatiekracht: 34
    Reputatie: 3601
    Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Leeftijd
    49
    Afbeeldingen
    131
    Thanks!
    515
    Is 456 x bedankt in 442 berichten
    Rep kracht
    34

Auw....

Maar dit is de omgekeerde situatie als bij Roland.
    Zijn bestaande zonnekap zou op de foto niet zichtbaar zijn, maar (te klein?!) waarschijnlijk niet voldoende "werken".

Weer wat geleerd: Als het 'past' hoeft het blijkbaar nog niet alijd 'correct' te zijn....

Groetjes, Arjen
    There is more, beyond the visible spectrum...
    weblog: http://blogger.xs4all.nl/klaveraj website: http://www.xs4all.nl/~klaveraj

Mark v/d Walle's schermafbeelding
    Mark v/d Walle is nu online Bronze Digger
    Reputatiekracht: 15
    Reputatie: 1229
    Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie Mark v/d Walle heeft een heel goede reputatie
    Afbeeldingen
    40
    Thanks!
    13
    Is 124 x bedankt in 123 berichten
    Rep kracht
    15

Proficait met je lens Roas

Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Roland is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    308
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    993
    Rep kracht
    48

@ Arjen, Dat klopt precies

@ Mark, Thanks
    Groet, Roland

Arjan's schermafbeelding
    Arjan is nu online Digger
    Reputatiekracht: 9
    Reputatie: 780
    Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie Arjan heeft een goede reputatie
    Afbeeldingen
    2
    Thanks!
    0
    Is 63 x bedankt in 61 berichten
    Rep kracht
    9

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjen Bekijk bericht
    Auw....

Maar dit is de omgekeerde situatie als bij Roland.
    Zijn bestaande zonnekap zou op de foto niet zichtbaar zijn, maar (te klein?!) waarschijnlijk niet voldoende "werken".

Weer wat geleerd: Als het 'past' hoeft het blijkbaar nog niet alijd 'correct' te zijn....

Groetjes, Arjen
    Dat klopt, de kleinere zonnekap zal niet voldoende diep zijn en meer kans op flare geven.
    Zit niks anders op dan te sparen voor een nieuwe zonnekap.

Jos Kerssen's schermafbeelding
    Jos Kerssen is nu online Global Moderator
    Reputatiekracht: 31
    Reputatie: 2883
    Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie Jos Kerssen is heel goed bezig, heeft een uitmuntende reputatie
    Leeftijd
    51
    Afbeeldingen
    38
    Weblogartikelen
    3
    Thanks!
    537
    Is 349 x bedankt in 345 berichten
    Rep kracht
    31

Hey, gefeliciteerd!
    Een chaos is pas een Chaos als er JK bij staat
    Kiekdoosje: Nikon, what else!

Jet's schermafbeelding
    Jet
    Jet is nu online Gold Digger
    Reputatiekracht: 45
    Reputatie: 5497
    Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie Jet is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Leeftijd
    45
    Afbeeldingen
    58
    Thanks!
    859
    Is 1.009 x bedankt in 995 berichten
    Rep kracht
    45

Hé Roland.. hoe gaat het met jouw en je nieuwe lens?
    (het blijft een beetje stil dus dacht ik zal eens vragen... )
    Groetjes van Jet

mijn blog At Jet's place

Of het gaat goed... of ik leer!

Leeftijd
    43
    Afbeeldingen
    308
    Weblogartikelen
    1
    Thanks!
    993
    Rep kracht
    48

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @Jets Bekijk bericht
    Hé Roland.. hoe gaat het met jouw en je nieuwe lens?
    (het blijft een beetje stil dus dacht ik zal eens vragen... )
    Met mij gaat het prima, Met de lens ook. Erg leuk dat je het vraagt.
    Ik heb momenteel bar weinig tijd om te fotograferen. Dan bedoel ik er even rustig op uit gaan om er eens lekker voor te gaan zitten zeg maar. Het is een hobby, en een hobby mag tijd en zelfs geld kosten. Maar dan moet je het wel hebben. Naast mijn reguliere werkweek ben ik momenteel mijn badkamer aan het verbouwen, Nou ja verbouwen. "FFFF" een nieuw wandmeubel ophangen. De kinden en mijn overige activiteiten slokken de rest van mijn tijd op. Gewoon even wat minder tijd dus. Wel jammer want ik wil natuurlijk van alles uitproberen. Zolas deze hieronder. Geen geweldige plaat maar leuk om e.e.a. eens uit te proberen. Komt wel weer.

Groet, Roland

+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Welke viewer op je page
    By Jos Kerssen in forum WZ - Wie helpt mij
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 30 augustus 2009, 10:55
  2. Wie weet welke juffer dit is..??
    By Jet in forum Diggers Werkplaats
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 21 juni 2009, 19:46