Externe flitser

Dit is de discussie "Externe flitser" in het forum Wie helpt mij, onderdeel van Theorie en praktijk op D-DIG.NL

"Dag, Eén van de dingen die ik nog mis aan mijn foto-uitrusting is een externe flitser. Cameratype: Pentax K10D. Heeft iemand een suggestie voor een goede allround flitser?..."

+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    HansNijenhuis's schermafbeelding
    HansNijenhuis is offline Supporter
    Reputatiekracht: 17
    Reputatie: 1040
    HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie
    Leeftijd
    58
    Afbeeldingen
    92
    Thanks!
    123
    Is 119 x bedankt in 119 berichten
    Rep kracht
    17

Externe flitser

Dag,
    Eén van de dingen die ik nog mis aan mijn foto-uitrusting is een externe flitser. Cameratype: Pentax K10D.
    Heeft iemand een suggestie voor een goede allround flitser?
    Groet, HansN

Van jongsaf mag ik kijken. Tijdens mijn leven mag ik leren zien!
    Pentax K10D met 18-55mm - Sigma 70-300mm - Sigma 50mm Macro - Sigma 10-20mm

Arjen's schermafbeelding
    Arjen is offline Supporter
    Reputatiekracht: 34
    Reputatie: 3601
    Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Leeftijd
    49
    Afbeeldingen
    131
    Thanks!
    515
    Is 456 x bedankt in 442 berichten
    Rep kracht
    34

Re: Externe flitser

Hallo Hans,

Je bent op zoek naar een ander merk dan Pentax zelf???
    Want anders zal er wel in je handboekje staan dat je de Pentax AF-540 FGZ moet hebben??

Koop je een 'Generic' van bijvoorbeeld Sigma, Tumax of Sunpak dan ben je stukken goedkoper uit.
    Maar let dan wel op dat je de juiste besteld (PA-PTTL) en niet die voor Nikon of Canon.....

Kijk eens op www.fotokonijnenberg.nl; kijk welke te koop zijn.
    En vergelijk dan de specificaties op de website van de betreffende fabrikant.
    Volgens mij zijn de mogelijkheden vrij beperkt...4 of 5 stuks..dan ben je er wel?!!?

Groetjes, Arjen
    There is more, beyond the visible spectrum...
    weblog: http://blogger.xs4all.nl/klaveraj website: http://www.xs4all.nl/~klaveraj

Annehart's schermafbeelding
    Annehart is offline Gouden medailleWinnaar '100 monumenten project'
    Reputatiekracht: 6
    Reputatie: 149
    Annehart begint een goede reputatie op te bouwen Annehart begint een goede reputatie op te bouwen
    Afbeeldingen
    5
    Thanks!
    0
    Is 0 x bedankt in 0 berichten
    Rep kracht
    6

Als je er uit bent welke je gaat kopen, kun je me dat laten weten en ook waarom je die gaat kopen?
    Ik heb namelijk dezelfde camera en moet ook nog een flitser aanschaffen tezijnertijd.
    Hoe bevalt jou overigens de camera. Ik ben net nieuw op deze site en heb de camera nog niet zo lang.
    Ik vind wel dat ik betere foto's kan maken dan met mijn vorige camera (Sony R1)
    groeten Annemarie
    Groeten, Annemarie

HansNijenhuis's schermafbeelding
    HansNijenhuis is offline Supporter
    Reputatiekracht: 17
    Reputatie: 1040
    HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie HansNijenhuis heeft een heel goede reputatie
    Leeftijd
    58
    Afbeeldingen
    92
    Thanks!
    123
    Is 119 x bedankt in 119 berichten
    Rep kracht
    17

Dag Annemarie,
    Ik had gelezen dat jij de camera ook hebt. Ik heb de mijne sinds eind juni en zit nog volop in de experimenteerfase; er is zoveel mogelijk met allerlei instellingen. Ik loop trouwens al aan richting de 3000 foto's.....
    Camera bevalt prima, echter een kleine stofstorm en de wet van Murphy hebben er voor gezorgd dat ik nogal aanzienlijke stofnesten in het prismagedeelte heb. Probeer een 'aantrekkelijke financier' te vinden die deze schade vergoed.... (geschatte schoonmaakkosten bij Pentax € 250,= en da's een hoop geld...) Ik had hiervoor een hybtide: Fuji Finepix S9500; fijne camera, maar traag en een electronisch zoekerbeeld...
    Groet, HansN

Van jongsaf mag ik kijken. Tijdens mijn leven mag ik leren zien!
    Pentax K10D met 18-55mm - Sigma 70-300mm - Sigma 50mm Macro - Sigma 10-20mm

cit's schermafbeelding
    cit
    cit is offline Junior Digger
    Reputatiekracht: 4
    Reputatie: 90
    cit moet nog een reputatie opbouwen
    Leeftijd
    39
    Thanks!
    0
    Is 0 x bedankt in 0 berichten
    Rep kracht
    4

Ik zou graag willen weten waar je nou op moet letten bij een externe flitser?
    Ik ben op zoek naar een externe flitser voor een Nikon D40X.

Alvast bedankt.
    Groet Cit

+ Reageren op discussie

Soortgelijke discussies

1. De externe flitser met verstelbare flitskop
    By Robert Zijl in forum Fotografie
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 26 januari 2008, 21:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten