Welke viewer op je page

Dit is de discussie "Welke viewer op je page" in het forum WZ - Wie helpt mij, onderdeel van Webbuilders Zone op D-DIG.NL

"Oorspronkelijk geplaatst door robert Zei u HTML en CSS enzo? Ehm, kan ik u inlijven in het D-DIG Technoteam? Wat ik zei was dat ik meer verstand had van html en css dan van fotograferen, ik zei niet hoeveel ;-) Hoezo, heb je versterking nodig ? Groetjes, Margo..."

+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
    Visuweel's schermafbeelding
    Visuweel is offline Digger
    Reputatiekracht: 10
    Reputatie: 923
    Visuweel heeft een goede reputatie Visuweel heeft een goede reputatie Visuweel heeft een goede reputatie Visuweel heeft een goede reputatie Visuweel heeft een goede reputatie Visuweel heeft een goede reputatie Visuweel heeft een goede reputatie Visuweel heeft een goede reputatie
    Leeftijd
    48
    Afbeeldingen
    4
    Thanks!
    147
    Is 105 x bedankt in 100 berichten
    Rep kracht
    10

Re: Welke viewer op je page

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert Bekijk bericht

Zei u HTML en CSS enzo?

Ehm, kan ik u inlijven in het D-DIG Technoteam?

Wat ik zei was dat ik meer verstand had van html en css dan van fotograferen, ik zei niet hoeveel ;-) Hoezo, heb je versterking nodig ?

Groetjes,
    Margo
    "Photographic vision means seeing as opposed to merely looking.<...>
    Vision reflects what the photographer truly thinks, feels and believes."
    Joe Cornish geciteerd in het boek "Developing vision & style".

Robert Zijl's schermafbeelding
    Robert Zijl is offline Global Moderator
    Reputatiekracht: 41
    Reputatie: 3776
    Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Afbeeldingen
    109
    Weblogartikelen
    11
    Thanks!
    147
    Is 369 x bedankt in 358 berichten
    Rep kracht
    41

Ik zet het even af tegen wat je op fotografisch gebied laat zien, en krijg wel een smile. Maar om het topic niet te vervuilen (sorry, sorry), ik zal even via PB reageren.

Ik ben een slechte moderator. Doe dat waar ik anderen op zou aanspreken (sorry voor de vervuiling CP).

En nu: on topic (he, stelletje...)
    Laatst gewijzigd door Robert Zijl; 19 januari 2009 om 21:51
    Wil je het forum helpen door supporter te worden ? -> Klik dan hier <-
    In no-time je eigen website online ? -> klik hier <-
    Mijn bescheiden blogje -> klik <-

Arjen's schermafbeelding
    Arjen is offline Supporter
    Reputatiekracht: 33
    Reputatie: 3591
    Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Leeftijd
    49
    Afbeeldingen
    130
    Thanks!
    507
    Is 454 x bedankt in 440 berichten
    Rep kracht
    33

Al heel lang gebruik ik de functie om "Web Photo Gallery" (zie "File"- "Automate") die in Photoshop zit.
    Het uiterlijk aangepast naar mijn eigen smaak; kan heel simpel door een van de basisfiles aan te passen en onder een eigen naam te bewaren (in map "Presets"-"Web Photo Gallery").
    Een instructie daarvoor staat ook in het boek van Scott Kelby-'The Photoshop book for digital photographers'.
    Ook wat buttons "gejat" vauit JAlbum....(van die mooie gelikte zwarte pijltjes-buttons).
    Daaromheen een simpele basiswebsite gemaakt in Frontpage.
    Eigenlijk heel simpel van opzet:
    Een basisgeraamte met daaronder verschillende (web)mapjes voor de verschillende rubrieken.
    Heb ik een nieuwe foto (in TIFF-formaat bewaard) in een rubriekmapje; dan maak ik vanuit dat mapje een nieuw webmapje (1 klik en alles wordt voor me gedaan --> JPEG en thumbnail HTML-code, etc) en hang ik dit mapje aan het geraamte (ipv het oude mapje).

Helaas is in PS-CS4 deze functie komen te vervallen.
    Gelukkig nog wel als plugin weer toe te voegen....(oeffff...)
    Wil je zien hoe dat er dan uitziet?: Mijn site

Heel simpel, niets bijzonders, maar functioneert voor mij.
    En met name een update: zo gedaan.
    En vooral nu XS4ALL (mijn provider) zoiets kent als "webdisk"...niks geen "FTP"...gewoon de bestanden verslepen van het ene mapje naar het andere en het staat er.

Groetjes, Arjen
    ("Wie zijn gemakt niet zoekt....is lui".....)
    There is more, beyond the visible spectrum...
    weblog: http://blogger.xs4all.nl/klaveraj website: http://www.xs4all.nl/~klaveraj

Bjorn van Lieshout's schermafbeelding
    Bjorn van Lieshout is offline Bronze Digger
    Reputatiekracht: 16
    Reputatie: 1097
    Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie Bjorn van Lieshout heeft een heel goede reputatie
    Leeftijd
    35
    Afbeeldingen
    201
    Thanks!
    81
    Is 64 x bedankt in 63 berichten
    Rep kracht
    16

Ik loop erover te denken om mijn site te vernieuwen. Als gallery zit ik te denken aan Smooth Gallery. Misschien is dat iets voor je?

m.v.g.
    Bjorn

Robert Zijl's schermafbeelding
    Robert Zijl is offline Global Moderator
    Reputatiekracht: 41
    Reputatie: 3776
    Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Robert Zijl is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Afbeeldingen
    109
    Weblogartikelen
    11
    Thanks!
    147
    Is 369 x bedankt in 358 berichten
    Rep kracht
    41

Je kan ook nog een poosje geduld hebben. Dan komt D-DIG met een dienst waarmee het ubermakkelijk is een gallery en weblogje te starten (tipje van de sluier en weer 's een teaser).

Overigens: die Smooth Gallery is wel tamelijk lastig al, hoewel redelijk goed te doen. Op het 'oude' D-DIG gebruikten we die ook! -> http://www.d-dighosting.nl (die bestaat idd nog steeds)
    Laatst gewijzigd door Robert Zijl; 19 januari 2009 om 22:55
    Wil je het forum helpen door supporter te worden ? -> Klik dan hier <-
    In no-time je eigen website online ? -> klik hier <-
    Mijn bescheiden blogje -> klik <-

anne's schermafbeelding
    anne is offline Team Assist
    Reputatiekracht: 57
    Reputatie: 6395
    anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie anne is zeer gewaardeerd, behoort tot de absolute top qua reputatie
    Afbeeldingen
    103
    Weblogartikelen
    6
    Thanks!
    1.018
    Is 1.113 x bedankt in 1.102 berichten
    Rep kracht
    57

Dutch Digital Imaging Gateway

Het is deze link .

MaryJ Photography's schermafbeelding
    MaryJ Photography is offline Junior Digger
    Reputatiekracht: 2
    Reputatie: 40
    MaryJ Photography moet nog een reputatie opbouwen
    Leeftijd
    30
    Thanks!
    7
    Is 6 x bedankt in 6 berichten
    Rep kracht
    2

Ik weet dat dit topic al oud is maar ik wil toch even een programma dat ik gebruik onder de aandacht brengen.
    Porta heet het en heeft de lay out van simpleviewer.
    Het is enorm makkelijk in gebruik, en je kan het intergreeren in je website.
    Ik bouw mijn website in Dreamweaver CS3 en ik moet zeggen het gaat enorm makkelijk.
    Website van Porta Porta photo album generator

Arjen's schermafbeelding
    Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie Arjen is zeer goed bezig, heeft een glansrijke, onberispelijke reputatie
    Leeftijd
    49
    Afbeeldingen
    130
    Thanks!
    507
    Rep kracht
    33

Hallo MaryJ,

Inderdaad een wat ouder Topic, maar voor velen nog altijd "actueel".

Ik bekeek ook even mijn 'posting' van het begin van dit jaar en zag dat ik die methode ondertussen al niet meer gebruik.
    Tegenwoordig gebruik ik Lytebox maar dan in aangepast vorm (vertaald naar het Nederlands)
    Voor een blik op mijn site (om het in z'n werk te zien): Bloemen

Grote voordeel (tov van iets als SimpleViewer) vind ik dat je alle ruimte op een pagina kunt gebruiken.
    Voorheen moest ik een andere pagina openen of de foto kleiner tonen omdat de "thumbnails" ook ruimte innamen.
    En...na de eerste opzet hoef je alleen:
    - plaatje en thumbnail in een standaard mapje te dumpen.
    - regelje code met knippen en plakken in de pagina tussen te voegen.
    Het moet namelijk niet teveel moeite kosten om 1 foto toe te voegen (vind ik zelf), anders laat het op zich wachten...

Iedereen zal zo wel zijn/haar voorkeur hebben.

Groetjes, Arjen
    weblog: http://blogger.xs4all.nl/klaveraj website: http://www.xs4all.nl/~klaveraj

9. De volgende gebruiker zegt "thanks!" tegen Arjen voor deze bijdrage:

MaryJ Photography (30 augustus 2009)

MaryJ Photography's schermafbeelding
    MaryJ Photography is offline Junior Digger
    Reputatiekracht: 2
    Reputatie: 40
    MaryJ Photography moet nog een reputatie opbouwen
    Leeftijd
    30
    Thanks!
    7
    Is 6 x bedankt in 6 berichten
    Rep kracht
    2

Goedemorgen, nog zo'n vroege vogel
    Mooie overzichtelijke site!
    Lytebox was ik ook al eens tegengekomen vind het het hele idee van op een foto klikken en dan een grotere versie eruit krijgen wel mooi Kan ook bij Porta inderdaad als je dat wil
    Ik ben zelf nog in de begin fase van het bouwen van mijn website, en hij is nog niet helemaal af www.digi-expressions.nl , ik ben echt nog me draai aan het vinden in de photoalbum wereld.

Arjen's schermafbeelding
    Leeftijd
    49
    Afbeeldingen
    130
    Thanks!
    507
    Rep kracht
    33

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaryJ
    Ik ben zelf nog in de begin fase van het bouwen van mijn website, en hij is nog niet helemaal af http://www.digi-expressions.nl , ik ben echt nog me draai aan het vinden in de photoalbum wereld.
    Leuke site.
    Rustig en overzichtelijk!

Zelf heb ik sinds 19?? een website (altijd gewoon een "homepage" bij mijn provider).
    Maarrre....dat is nooit af, hoor...
    En als na verloop van tijd je smaak (over de lay-out) en "eisen" veranderen....
    Gelukkig vind ik het leuk om er mee bezig te zijn.

Groetjes, Arjen
    (moet er 'nodig' op uit om het zonnetje nog te vangen)

+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Reportage maken, welke stand?
    By Angela in forum Wie helpt mij
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 12 juni 2008, 10:35
  2. welke rubriek
    By Antoinette in forum Helpdesk / Servicebalie - afgehandeld
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 26 februari 2007, 09:55

Favorieten/bladwijzers