Leuke beelden en een fijne impressie.
kadering vind ik jammer, eerder afleiden dan toevoegen. Mede door de bonte verzameling.![]()
In 2010 zijn wij in juni met ons trailerbare zeiljacht achter de auto 1600 Km naar Zweden gereden en hebben het schip daar in Vasteras aan het Mälarenmeer te water gelaten.
Vanuit Vasteras zijn we in 3 weken langs de Zuidzijde van het meer naar Stockholm gevaren en terug via Uppsala en de Noordzijde van het meer weer naar de trailer in onze vertrekhaven. Een buitengewoon mooie ervaring, ondersteund door prachtig mooi weer, zij het dat er af en toe wel erg weinig wind was om te zeilen.
Ook de buitengewoon korte nachten rond 21 juni waren bijzondere belevenis. In Uppsala werd het nauwelijks donker.
Hieronder een aantal Highlights, verpakt als touristische ansichtkaart, van onze reis over het 3e grootte meer van Zweden, een gebied van 130 x 80 Km. vol met eilanden en zoetwatermeren die op 2 plaatsen met sluizen een vaarweg naar de Oostzee hebben.
1. De Beltbrug in Denemarken. Je rijdt er 50 meter boven het water. En dan komt er nog zo een: de Sontbrug. Wel prijzig.
2. Danseres in brons voor het stadhuis van Stockholm aan de haven.
3. De oude binnenstad van Stockholm Gamlaa.
4. De haven van Stockholm.
5. Een typisch Zweeds huis op het platteland. Volgens mij gebruiken zij maar 1 kleur verf.
6. Uitzicht van uit de jachthaven over het Mälarenmeer bij Slandokalv, een van de vele eilanden.
7. En dit soort schepen zie je daar ook nog rondvaren. Meer rook dan stoom.
8. Maar het ging ons om het zeilen "op de ruimte" en die hebben ze daar.
Het is een prachtig land. Bij deze nog: Zweden bedankt.![]()
Laatst gewijzigd door Frits; 26 november 2011 om 22:15
Leuke beelden en een fijne impressie.
kadering vind ik jammer, eerder afleiden dan toevoegen. Mede door de bonte verzameling.![]()
Groet, Sophia
http://www.sophiamook.nl
eerlijke, opbouwende, constructieve kritiek mag best pittig zijn
Nikon D700 en D200. Objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm1.4; 105mmVR macro2.8 en de 70-200mm2.8VRII
Ik maak ook vakantieverslagen. Best leuk om te doen en ik denk er aan om die t.z.t. ook op een site te zetten. Ik vind het plaatsen hiervan op een forum als D-DIG minder geslaagd. Hier gaat het volgens mij meer om de kwaliteit van een foto (of soms een serie foto's van een D-DIG uitje). En dat zegt een junior D-DIG'er....:-). Wat ik van je gezien hebt maakt me best nieuwsgierig naar jou foto's. Als je de beschikking hebt over een boot heb je natuurlijk het voordeel dat je de wereld vanaf een ander standpunt kunt bekijken (en fotograferen). Je plaatst hier best wel mooie foto's, maar de kaders en lijstjes dringen de foto's naar de achtergrond. Zoals je zegt heb je de foto's ook zonder frutsels en die wil ik graag beoordelen.
Nee hoor, zie de bijschrijving van de spots, dit valt buiten de beoordelings rubriekenIk vind het plaatsen hiervan op een forum als D-DIG minder geslaagd. Hier gaat het volgens mij meer om de kwaliteit van een foto
D-dig Photospots is ervoor bedoeld om jouw tips m.b.t. fotogenieke plekjes (wereldwijd) te delen met je forumgenoten. Zoals je ziet is dit forum opgesplitst naar de diverse landen. Per land kun jij jouw eigen tips toevoegen.
Groet, Sophia
http://www.sophiamook.nl
eerlijke, opbouwende, constructieve kritiek mag best pittig zijn
Nikon D700 en D200. Objectieven in gebruik: Nikkor 14-24mm2.8 50mm1.4; 105mmVR macro2.8 en de 70-200mm2.8VRII
Weer wat geleerd, zo had ik het nog niet bekeken. Wel een mooie impressie, maar ik ben nog steeds niet onder de indruk van de kaders en lijstjes. Dat is natuurlijk heeeel persoonlijk.
Mooie impressie van je reis.
Lekker divers, wat ik zo tussen de lijstjes door kan zien.
Een fijn beeldverslag.
Voor mij herkenbare platen.
Laatst gewijzigd door anne; 27 november 2011 om 09:40
Fraai die omgeving zeg.. Het land is ook zo ontzettend mooi.
De lijstjes hoeven voor mij ook niet zo.
Groetjes van Jet
Without deviation from the norm progress is not possible .. Zappa
wat is het toch een prachtig land, ik heb maar een heel klein stukje gezien men zo genoten. Jammer van je psprandjes en maskers, had liever de foto's zo gezien
| Als je alle gradaties hieronder kunt onderscheiden is je monitor qua helderheid en contrast correct ingesteld | ||||||||||||||||||||
| 0% | 5% | 10% | 15% | 20% | 25% | 30% | 35% | 40% | 45% | 50% | 55% | 60% | 65% | 70% | 75% | 80% | 85% | 90% | 95% | 100% |
Favorieten/bladwijzers